אושר מיזם "עורף המרינה" באשדוד - משהב"ט הסיר התנגדותו

קב' אשטרום, דיור ב.פ, מגור ומלט תשקיע כ-300 מיליון ד'

הוועדה המחוזית לתיכנון ובנייה במחוז הדרום אישרה סופית את פרוייקט הבנייה של "עורף המרינה" במרינה באשדוד. הוועדה נתנה לו תוקף סטטוטורי, לאחר שמשרד הביטחון הסיר את התנגדותו לפרוייקט.

מאז שהוגשה התוכנית לוועדה, לפני כשנתיים וחצי, התנגדה מיפקדת חיל הים, באמצעות משרד הביטחון, לאישור התוכנית, מאחר שלטענתה, התוכנית עשויה לפגוע במיתקני חיל הים ובפעילותו המבצעית באיזור.

חברת המרינה הכחולה, הבונה את הפרוייקט ואת המרינה עצמה, דחתה את טענות משרד הביטחון, וטענה בדיוני הוועדה ובפגישות עם נציגי משרד הביטחון, כי התוכנית הוכנה תוך התחשבות מירבית בצרכים המיבצעיים של חיל הים, ולפיכך אין מקום להתנגדות, וכי המשך העיכובים גורם לה נזקים כלכליים ניכרים.

בסופם של הדיונים, החליט משרד הביטחון להסיר את התנגדותו, והתוכנית קיבלה תוקף סטטוטורי.

תוכנית עורף המרינה באשדוד כוללת זכויות בנייה בהיקף של 235 אלף מ"ר, שיכללו 1,000 חדרי מלון, 1,000 דירות-נופש, ועוד 25 אלף מ"ר של שטחים מסחריים ומבני ציבור.

ההשקעה הצפויה בעורף המרינה נאמדת ב-300 מיליון דולר. בונת הפרוייקט, חברת המרינה הכחולה, כוללת את החברות אשטרום, דיור ב.פ, מגור אחזקות ומלט.

תוכנית עורף המרינה אושרה במסגרת תוכנית-אב כוללת, בנושא פיתוח התיירות באשדוד, שהוכנה על ידי עיריית אשדוד. רוב הפרוייקטים בתוכנית יתבצעו בשנים 2000-1998.

תוכנית-האב כוללת מספר בתי מלון חדשים, המרינה ועורף המרינה, פיתוח אתרי תיירות לאורך קטע חוף של שמונה קילומטר באשדוד, לאורך נחל לכיש, וכן פרוייקטים תיירותיים בתחומי העיר. אלה כוללים אטרקציות תיירותיות, אכסניות נוער, צימרים, מיזמים לתיירות ייחודית לחרדים ולצליינים, תיירות ספורט ימי ודיג, טבע, שמורות טבע ונוף.

על-פי אישור הוועדה המחוזית, ייבנו בעורף המרינה פרוייקטים של תיירות, בהיקף של 235 אלף מ"ר, שעליהם ייבנו ארבעה או חמישה בתי מלון, שיכללו 1,000 חדרים וכן 1,000 יחידות מגורי נופש, וכן שטחים מסחריים, משרדים להשכרה ועוד אלמנטים תיירותיים.

בשל ההשקעה הגבוהה בפרוייקט, חברת המרינה הכחולה תבנה אותו במספר שלבים, על-פי השיווק של השטחים המסחריים, דירות הנופש והשטחים האחרים