אושרה עקרונית תוכנית הקמת רכבל שיחבר בין מפרץ חיפה לאונ' חיפה

העירייה תפרסם מיכרז BOT * ההשקעה: עשרות מיליוני שקל

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בחיפה, בראשות ראש העיר, עמרם מצנע, אישרה השבוע עקרונית את תוכנית הקמת רכבל, אשר יחבר בין מפרץ חיפה לאזור אוניברסיטת חיפה. הבקשה הוגשה על ידי חברת תשתיות יפה נוף, שבבעלות העירייה.

יפה נוף היא חברה שאחראית על רוב תקציב הפיתוח של העירייה, ובתחום התחבורה, החליפה את נתיבי כרמל, שהיתה השלוחה החיפנית של נתיבי איילון.

מצנע אמר ל"גלובס", כי בכוונת העירייה לפרסם בעתיד מיכרז ליזמים פרטיים, כדי להקים את הפרוייקט בשיטת ה-BOT. לפי הערכות, ההשקעה תסתכם בעשרות מיליוני שקל.

חברת יפה נוף הגישה לוועדה המקומית, תוכנית תכנון עיר חדשה להקמת הרכבל, אשר יחבר בין מרכז התחבורה המתוכנן, קניון לב המפרץ, לאוניברסיטת חיפה.

חברת יפה נוף ציינה בבקשתה כי התוכנית נמצאת בשלבי הכנה ובדיקה מוקדמים, ועל כן מוגשת בקשה לפרסם הודעה על הכנת תוכנית, על פי סעיף 77 לחוק, על מנת להבטיח את התוואי הנדרש להקמת הרכבל.

המטרה היא, שיפור מערכת התנועה במטרופולין חיפה, על ידי תוספת רכבל, כאמצעי תחבורה ציבורית בין מפרץ חיפה לבין קרית הטכניון ואוניברסיטת חיפה. כמו כן, קיימת כוונה להפוך את הרכבל לאטרקציה תיירותית.

עיקרי התוכנית שהוגשה הם: הקצאת שטחים לשש תחנות לרכבל; הוראות בנייה למתקני הרכבל; הגדרת אזור זכות מעבר אווירי והגבלות בנייה ושימוש בקרקע; הנחיות להקמת עמודי הרכבל לאורך התוואי.

אורך תוואי הרכבל יהיה 4.2 ק"מ. תפוסת הרכבל המירבית המתוכננת, תהיה עד 2,800 נוסעים בשעה בכל כיוון. הנסיעה תהיה בקרוניות ישיבה של 8 נוסעים. גובה עמודי הרכבל יהיה 6 מטר עד 30 מטר, בהתאם לטופוגרפיה ולמרווחים הדרושים. הנסיעה ברכבל מהמפרץ לטכניון תימשך כ-10 דקות, ומהטכניון לאוניברסיטה כ-7 דקות.

נתיבי כרמל, בראשה עמד עופר דפני, ביצעה בשנה האחרונה בדיקות לגבי ביקוש נוסעים ברכבל. הבדיקות הצביעו על הצורך ברכבל כזה. דפני מכהן כיום כסמנכ"ל חברת תשתיות יפה נוף