גולן מלאכת מחשבת תבקש מביהמ"ש למנות לה מפרק זמני

נמשכת ההידרדרות המהירה במצבה של חברת גולן מלאכת מחשבת, הנמצאת בשליטת מספר בעלי מניות, ובהם משפחות פוזיילוב ובוכמן. החברה, העוסקת בתכנון, עיצוב, ייצור ושיווק תכשיטי זהב, מדווחת כי הדירקטוריון החליט בסוף השבוע שעליה לפעול לקבלת הגנת ביהמ"ש בדרך של מינוי מפרק זמני, שיתפוס את נכסיה ויקבל לידיו את ניהולה.

הדירקטוריון הגיע להחלטה זו לאחר שנוכח כי אין ביכולתו לעצור את ההידרדרות החמורה בעיסקי החברה, שלה השלכות על עיסקי החברות הבנות, בעיקר בעקבות בקשות פירוק שהגישה פז חן נגד החברה ונגד החברה הבת אורוליין. מאמצי הדירקטוריון לעצור את הסחף של קריסת החברה לא נשאו פרי, ולפיכך, היא מדווחת, אין מנוס מנקיטת הצעדים שפורטו לעיל.

להודעתה של גולן מלאכת מחשבת קדמו שורה של הודעות התפטרות, בין היתר של המנכ"ל, אלי בוכמן (המחזיק גם במניות החברה) ושל והדירקטוריום אלכס זלמנוביץ ודוב רוכמן. בשבוע שעבר, על-פי דרישת רשות ני"ע, העבירה גולן דו"ח מיידי, שעליו חתומים הדירקטורים פנחס פוזיילוב, מאורי גולן, אהוד כהן ובן-ציון פרלמן.

הדו"ח עוסק במצב התפעולי, הניהולי והפיננסי של החברה ושל החברות הבנות. את החברה הבת העיקרית, גולן תעשיות, מנהל כיום רו"ח חן ברדיצ'ב, שמונה למנהלה המיוחד מטעם ביהמ"ש, לאחר שזה הוציא צו להקפאת ההליכים נגד החברה, בחודש שעבר. החברה הבת אורוליין ממשיכה בתפעול שוטף של רשת חנויות הבורסה לתכשיטים וגולד שופ, עד למסירת החזקה בחנויות הבורסה לתכשיטים לידי אריה פוזיילוב (ללא קשר עיסקי או משפחתי לפנחס פוזיילוב, מבעלי גולן), על-פי הסכם שנחתם באחרונה. אורוליין עושה מאמצים להקדים את מועד מסירת האחזקה בחנויות הבורסה לתכשיטים.

החברה הבת קורל ממשיכה במכירת מוצריה במשביר לצרכן החדש. חשבונה של חברה זו בבנק הבינלאומי הוגבל והיא מנהלת מגעים עם הבנק כדי להסדיר את המשך פעילותה השוטפת, בין היתר על-ידי מינוי רו"ח מלווה.

גולן דיווחה עוד, כי התקבלו פניות רבות מנושים של פעילות השיווק הקימעונאי, בהם ספקי סחורה, הדורשים את תשלום חובם ואת החזרת המלאי שבבעלותם הנמצא בחברה, וכן סחורה שטרם שולם עבורה. הדרישה היחידה שהפכה לתביעה היא זו של פז חן.

בתחילת החודש שעבר תבעה פז חן, שבשליטת הצמד בובליל-חקשורי, את פירוקה של גולן, הסובלת מהפסדים כבדים (כ-25 מיליון שקל מתחילת 2002). התביעה הוגשה בגין ערבות לחוב בפיגור, על סך 226 אלף דולר, של החברה הבת אורוליין.

עוד קודם לבקשת הפירוק של פז חן, ציינו רואי החשבון של גולן, ממשרד קסלמן וקסלמן, כי מצבה הכספי של החברה מעורר ספקות בדבר המשך קיומה כ"עסק חי".