היסטוריה בבנק רוטשילד: השלוחות בצרפת ובבריטניה תחת הנהלה אחת

דייויד דה רוטשילד ינהל גם את הפעילות בלונדון, בעקבות הצלחתו בבנקאות השקעות בצרפת

רוטשילד, הבנק שנוסד על ידי המשפחה היהודית המפורסמת בשנת 1798, מאחד את פעילותו בבריטניה ובצרפת תחת ניהולו של דייויד דה רוטשילד, העומד כיום בראש הסניף הפריסאי של הבנק.

שתי השלוחות יחזיקו כל אחת במחצית מחברת אחזקות חדשה בשם קונקורדיה, שהוקמה במיוחד לצורך כך. סר אבלין דה-רוטשילד, 71, המנהל הוותיק של השלוחה הלונדונית אן.אמ רוטשילד, יישאר לכהן כדירקטור לא ביצועי של קונקורדיה.

עלייתו של דייויד רוטשילד משקפת את חשיבותה הגדלה של פעילות בנקאות ההשקעות של הרוטשילדים, שמימנו ב-1815 את צבאו של הדוכס מוולינגטון שמיגר את נפוליאון בקרב ווטרלו. זו הפעם הראשונה בתולדות המשפחה, שהרוטשילד הצרפתי ינהל גם את הפעילות של המשפחה בבריטניה. דייויד רוטשילד הוא בן 60.

בניצוחו של דייויד רוטשילד, דורג השנה בנק רוטשילד במקום השני בתחום הייעוץ במיזוגים והשתלטויות בצרפת, על פי נתוני בלומברג. זאת, לעומת המקום החמישי בדירוג הזה בשנת 1998. עסקיו האחרים של רוטשילד הצרפתי כוללים הפסדי פריסת חובות וייעוץ לממשלות ולחברות במכירת נכסים.

משפחת רוטשילד תציע לבעלי מניות מיעוט 130 אירו למניה תמורת פאריז אורליאנס, חברת אחזקות שבבעלותה 32% מבנק רוטשילד הצרפתי וכן פעילויות בארה"ב ובקנדה.

מאיר אנשל, מייסד השושלת הבנקאית של רוטשילד, החל את דרכו כסוחר במטבעות עתיקים בגטו היהודי של פרנקפורט בסוף המאה ה-18 והקים עסק שהעניק אשראים ללקוחות. הוא שיגר מאוחר יותר את חמשת בניו כדי להקים שלוחות של העסק בלונדון, פאריס, נאפולי, וינה ופרנקפורט.

עד כה תיפקדו הסניפים בלונדון ובפאריס בנפרד, בין היתר משום שרוטשילד הפריזאי היה אחד מ-39 הבנקים הצרפתיים שהולאמו על ידי משטרו של הנשיא דאז, פרנסואה מיטראן. ב-1983, דייויד שיכנע את ממשלת צרפת להעניק לרוטשילדים רישיון חדש להפעלת בנק.