האחים בן-ארי נגד רקנאטי: מנהל את היקב כראות עיניו ומושך כספים לצרכיו הפרטיים

תובעים מרקנאטי 2.7 מיליון שקל; מבקשים מביהמ"ש להדיח אותו ואת ג'ון בוק מהדירקטוריון

האחים משה ושלומי בן-ארי הגישו היום (ג') לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה בסך 2.7 מיליון שקל נגד לני רקנאטי ותביעה למתן סעדים הצהרתיים וצווי עשה קבועים.

בן-ארי מאשימים את רקנאטי בהפרת חיובים חוזיים כלפיהם וכלפי החברה, קיפוחם כבעלי מניות, הפרת חובות זהירות ואמונים והפרת חובתו של בעל שליטה וכוח הכרעה לפעול בהגינות.

לטענתם, רקנאטי עשה שימוש בחברה לקידום צרכיו, שימוש ברעה באחזקותיו ובכוחו בדירקטוריון לשם כפיית רצונותיו על בן-ארי בדרך הפוגעת באחזקותיהם ובשמם הטוב ובחברה עצמה.

לדבריהם, מעשים נפסדים אלו לוו במחדלים מכוונים מצידו של רקנאטי, הנוגעים למצגים והתחייבויות לפעול להשגת מימון מסחרי לפעילות החברה. מחדלים אלה נועדו להביא לדילול אחזקותיהם בניגוד להסכמים שבין בעלי המניות, ואף הגיעו לכדי איום בדילול שלא כדין. בתביעה נאמר עוד, כי רקנאטי נהג בחברה כבתוך שלו, תוך שימוש בה לקידום מטרותיו האישיות, קידום חבריו ובני חסותו והאדרת שמו. לדבריהם, רקנאטי אף ביקש לעשות שימוש בחברה לצורך מציאת משרות ועבודות למקורביו, ובהם בנו, אותו ביקש להעסיק ביקב ללא כל צורך ערב גיוסו לצה"ל.

בספטמבר 2001 דרש רקנאטי למנות את מזכירתו האישית כמזכירת מנכ"ל החברה מטעמיו האישיים ולקידום מטרותיו, ובעלות שכר פי חמישה משל מזכירה מן המניין. לדברי בן-ארי, הדאגה לבני חסותו התבטאה גם במסירת עבודות השיפוץ ביקב לחבריו האדריכל יוסי פרידמן והקבלן יוני קליינמן, אשר סיימו בסמוך לעבודתם בחברה לבנות את ביתו של רקנאטי.

עוד נאמר בתביעה, כי רקנאטי עשה שימוש בתקציבי החברה למימון נסיעות פרטיות לחו"ל, כפה את המותג יסמין (שמה של בתו) לסדרת היינות החדשה של החברה וניהל מו"מ מזיק וכושל לרכישת יקבי דלתון.

האחים בן-ארי טוענים, כי החברה פועלת בהתאם לראות עיניו של רקנאטי, העושה בה כרצונו, תוך שימוש במשאביה לצרכים אישיים וניצולה הכספי.

הם מבקשים מבית המשפט לחייב את רקנאטי לפצות את החברה בגין הנזקים שגרם לה במעשיו ובמחדליו, לפטרו מהדירקטוריון ומתפקידו כיו"ר, להימנע מתשלום הוצאותיו הפרטיות של רקנאטי מחשבון החברה, ולפטר מהדירקטוריון את ג'ון בוק, לשעבר סמנכ"ל דסק"ש.

רקנאטי טרם הגיש כתב הגנה.