בודנשטיין רוכש השליטה בשלד של טופר

אלדן-טק תשלם 250 אלף דולר תמורת 50.7% ממניות טופר

חברת אלדן טק , שבשליטת יוסף בודנשטיין, סיכמה עם כונסת הנכסים של טופר מפעלי אופנה , עו"ד חנית נוף, על רכישת 50.7% ממניות טופר המוחזקות ע"י החברה-הבת בר זוהר הרקיע, תמורת 250 אלף דולר. טופר, שנשלטה עד לאחרונה ע"י ניסים מזרחי, מהווה כיום שלד בורסאי, בעקבות קריסת רשת חנויות האופנה שפעלו באמצעות החברה-הבת, ראש אינדיאני.

כניסת ההסכם לתוקף מותנית בהתקיימות של מספר תנאים מתלים, ובכלל זה קבלת בקשה שהוגשה לאחרונה לביהמ"ש המחוזי בת"א להורות על דחיית מועד הדיון בדירקטוריון הבורסה לגבי השעיית טופר מהמסחר בשל אי עמידה בכללי שימור ההון, במשך חודשיים. זאת, על מנת שההון העצמי שיידרש מטופר לצורך חידוש המסחר במניותיה יבוצע בתנאי הון מינימלי של 2 מיליון שקל ולא סכום כפול, שיידרש אם לא תינתן הארכה.

תנאי מתלה נוסף, הוא שלאחר הסדר נושים שיערך בטופר ע"י הכונסת, שיאפס את ההון העצמי של החברה, תזרים אלדן-טק 2 מיליון שקל לחברה, כך שלאחר הזרמת ההון ומכירת מניות לצדדים שלישיים יהיו בידיה 85% מההון של טופר. אלדן-טק מדגישה, כי ההסכם לרכישת השליטה בטופר יבוטל אם לא תתקבל החלטה חיובית לגבי הבקשה שהוגשה לביהמ"ש עד סוף החודש או לחלופין, יקבל החלטה חיובית אך לא יתקיימו יתר התנאים המתלים.

הרוכשת, אלדן-טק, עוסקת בניהול השקעות, בעיקר בתחום הנדל"ן בחו"ל ובארץ. במסגרת פעילותה בחו"ל, מחזיקה החברה חמישה נכסים מניבים בבריטניה. בארץ יש לאלדן-טק נכסים מניבים בירושלים, בפתח תקוה וברמת גן, וכן מקרקעין בפרדס חנה ובאזור הגליל המערבי. בנוסף, שולטת אלדן-טק בחברה הבורסאית רילון, הפועלת ביזמות נדל"ן בבולגריה. פעילותה של רילון כוללת הקמת פרויקט למסחר ולמשרדים בעיר פלובדיב. בנוסף, רכשה רילון לאחרונה, באותה עיר, קרקע בשטח של כ-170 דונם להקמת שכונת מגורים יוקרתית.

אלדן-טק סיימה את הרבעון הראשון של השנה בהפסד של כ-3 מיליון שקל, לאחר הפסד של 5.4 מיליון שקל בשנת 2002 כולה. הפסדי החברה נבעו מהשקעה ספקולטיבית שביצעה החברה אשתקד במניות בנק לאומי. אלדן- טק רכשה במהלך הרבעון השלישי אשתקד מניות הבנק באשראי, בהיקף כולל של 53 מיליון שקל. במהלך הרבעון הראשון של השנה, מומשו האחזקות בהפסד של כ-11 מיליון שקל.