אינווסטק, בעלת השליטה בבנק כללי, עשויה להשתלב בהתמודדות על דיסקונט

עשויה להתמודד גם על רכישת מרכנתיל-דיסקונט * עלייה של %52 ברווחי הקבוצה בשנת הכספים 1997/98

קבוצת אינווסטק הדרום-אפריקנית, בעלת השליטה בבנק כללי, עשויה להשתלב בהתמודדות על רכישת השליטה בבנק דיסקונט או בבנק מרכנתילדיסקונט. כך נודע ל"גלובס".

אינווסטק פירסמה אתמול (ד') את דו"חותיה לשנת הכספים שהסתיימה ב-31 במארס. הרווח הנקי גדל ב-%52 והגיע ל-114.4 מיליון דולר. הדו"ח פורסם בווידאו קונפרנס ממרכז הקבוצה, ושודר לחברות השקעה ובנקים שבשליטת הקבוצה, הפועלים בין היתר בארה"ב, אנגליה, הונג-קונג, הולנד, אוסטרליה וישראל. על הנתונים דיווחו יו"ר הקבוצה, יו הרמן, והמנכ"ל סטיבן קוסף.

ההון העצמי של הקבוצה עומד עתה על 1.4 מיליארד דולר, לעומת 900 מיליון דולר במאזן הקודם, גידול של %61. סך המאזן לשנה החולפת הסתכם ב-16.6 מיליארד דולר, לעומת 12.6 מיליארד דולר בשנת 1996/97. שווי השוק של הקבוצה שמניותיה, נסחרות בבורסה של יוהנסבורג ובבורסת ניו-יורק, הוא מעל 4 מיליארד דולר.

את השליטה בחברת אינווסטק מחזיקה חברת האחזקות הדרום-אפריקנית אינהולד. %38.5 ממניות אינהולד מוחזקות בידי 2,800 עובדי החברה ברחבי העולם.

בנק כללי היא ההשקעה היחידה של אינווסטק בישראל. בשנים האחרונות ניהל מנכ"ל הבנק ונציג הקבוצה, אלי יונס, מגעים לרכישת בנקים נוספים בישראל. בין היתר נוהל מו"מ עם בעלי השליטה בבנק כרמל ובעלי השליטה בבנק הספנות, והיו גם ידיעות על התעניינות ברכישת בנק אוצר החייל.« מאת סטלה קורין-ליבר « אינווסטק, בעלת השליטה בבנק כללי, עשויה להשתלב בהתמודדות על דיסקונט « עשויה להתמודד גם על רכישת מרכנתיל-דיסקונט * עלייה של %52 ברווחי הקבוצה בשנת הכספים 1997/98