ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את התיקון שהציעה הממשלה לחוק הגז הטבעי

חברת הגז הרוסית גזפרום מוכנה לספק גז טבעי רוסי לישראל * נציגי החברה אמרו, כי הם מוכנים לממן את התשתית בארץ בנוסף להקמת צינור גז שיעבור דרך תורכיה לישראל כולל קטע תת ימי

ועדת הכלכלה אישרה אחר הצהריים (ה') לקריאה שנייה ושלישית את התיקון שהציעה הממשלה לחוק הגז הטבעי שמסדיר את הקמת החברה הממשלתית אשר תקבל את הרישיון להנחת תשתית ההולכה היבשתית של הגז. זאת, לאחר שלא נמצא זכיין פרטי במכרז הבינלאומי.

הוועדה בראשות ח"כ שלום שמחון (עבודה) הכניסה שינויים בהצעת הממשלה לפיהם החברה הממשלתית תקבל את הרישיון רק לביצוע הפעולות שבמסגרת החוק אולם היא תהיה רשאית להטיל את ביצוע העבודות בפועל גם על גופים שהחוק מונע את מעורבותם - רק באישור מיוחד של הממשלה.

התיקון גם מאפשר לשר התשתיות להתיר לבעל רישיון חלוקת הגז לעסוק גם בשיווק ובמכירת הגז בפועל אם לא מצא גורם במגזר הפרטי שיהיה מוכן לעסוק בכך.

התיקון משאיר פתח לאפשרות עתידית של מסירת נושא ההולכה לגוף פרטי במתן הרישיון גם במכרז סגור או בלי מכרז.

בראשית הישיבה חזרו נציגי חברת ים-תטיס על הצעתם לקבל את רישיון ההולכה למרות היותם ספק של הגז. אולם נוכח השינויים שהוכנסו בחוק היא תעביר את ההצעה לשיקול דעת החברה הממשלתית לאחר שזו כבר נרשמה אתמול.

בתוך כך עלה, כי חברת הגז הרוסית גזפרום מוכנה לספק גז טבעי רוסי לישראל ולהניח בארץ את תשתית ההולכה היבשתית של הגז הטבעי. נציגי החברה הופיעו היום בוועדת הכלכלה ומסרו זאת במהלך הדיון בתיקון לחוק הגז שמסדיר את הקמת החברה הממשלתית להנחת תשתית ההולכה.

נציגי החברה אמרו, כי הם מוכנים לממן את התשתית בארץ בנוסף להקמת צינור גז שיעבור דרך תורכיה לישראל כולל קטע תת ימי.

נציגי החברה אמרו שהצעה זו כבר הוגשה למשרדי הממשלה לפני מספר חודשים אך טרם נענתה.

מנכ"ל משרד התשתיות אלי רונן אישר בתשובה לשאלת יו"ר הוועדה ח"כ שלום שמחון כי ההצעה הרוסית אכן ידועה לממשלה. הוא הודיע, כי ההצעה תיבחן ע"י החברה הממשלתית שרק נרשמה אתמול, ברגע שהיא תתחיל לפעול.

לדברי רונן, מדובר בהצעה כללית ורעיונית בלבד והחברה הממשלתית תבקש בבוא העת אם תמצא לנכון לקבל מהחברה הרוסית תוכנית מפורטת שתיבחן כמו הצעות אחרות אם יוגשו.