אירואל במגעים מתקדמים לרכישת שני מטוסי בואינג ישנים מחברת אל-על

היקף העיסקה - 16-10 מיליון דולר; תידרש להשקיע 8-6 מ' ד' בשיפוצים

חברת התעופה אירואל מנהלת מגעים מתקדמים עם אל-על לרכישת שני מטוסי נוסעים מסוג בואינג 737-200. כך נודע ל"גלובס". היקף העיסקה, אם תתבצע, צפוי להגיע ל-16-10 מיליון דולר, לפי מחיר של 8-5 מיליון דולר למטוס.

אל-על החליטה למכור את שני המטוסים בעקבות רכישת 5 מטוסי בואינג-737 מהדור החדש, מהדגמים 737-700 ו-737-800. בכוונת אירואל להפעיל מטוסי סילון בטיסות למרכז אירופה, כולל פריז ולונדון, אליהם אינה יכולה להגיע במטוסי הדאש-8 הלא-סילוניים שלה.

אירואל היא חברת השכר הישראלית השנייה בגודלה לאחר סאן-דור, ובקיץ האחרון היא הטיסה 40 אלף נוסעים ליעדים קרובים (יוון ותורכיה). בין השאר, הפעילה את הקו בין תל-אביב לניקוסיה עבור אל-על וסייפרוס-איירווייס הקפריסאית.

מטוסי הדאש-8 מתאימים לטיסות קיץ, אולם ליעדים אלה ביקוש נמוך בחורף. הטווח המוגבל של מטוסיה הנוכחיים (1,500 ק"מ) אינו מאפשר לאירואל לעסוק בתיירות החורף, הכוללת טיסות מיעדים קרים באירופה לארץ.

המטוסים שהעמידה אל-על למכירה יוצרו בשנות ה-80, הם בסטנדרט אירופי ישן ומורשים לטוס לכל היעדים ביבשת. אם תרכוש אותם אירואל, יהיה עליה להשקיע 2-1.5 מיליון דולר בכל אחד מארבעת המנועים שבמטוסים, בהתקנת אמצעי השקטה, עקב מגבלות רעש חדשות שיונהגו אירופה בשנת 2002.

מנכ"ל אירואל, מיקי ויינשטיין, אישר את הידיעה, אך מסר, כי אינו מעוניין לדווח על פרטי המגעים עם אל-על. לדבריו, מנוהלים מגעים גם עם חברות זרות בנוגע לרכש, ונבחנים, בין השאר, מטוסים שפעלו בחברת מאלב ההונגרית.

רכישת המטוסים בארץ תחסוך לאירואל בדיקות מקיפות של מטוסים מקבילים בחו"ל והליכי רישוי. מטוסי אל-על רשומים בישראל ומוכרים ע"י מינהל התעופה האזרחית. אירואל מנהלת מגעים עם מספר בנקים בארץ ובחו"ל, האמורים להעניק הלוואות למימון העיסקה.

אירואל נמצאת בבעלות שווה של המנכ"ל ויינשטיין, מנכ"ל אל-על לשעבר, רפי הרלב, שהוא גם יו"ר הדירקטוריון, איש העסקים הצרפתי ז'אן-פייר רוזאן וחברת כימניר