כביש האיוולת

התוכניות של כביש "חוצה ישראל" (כביש מס' 6) אושרו כשהן כוללות פתרון משונה לתושבי "גוש יישובי חורשים". כל היוצא מביתו יגיע מעל ל-2 גשרים אל צומת תחנת התדלוק, יפנה ימינה לדרך מס' 444, ויפנה שוב ימינה לדרך מס' 531 כדי לעבור מתחת לגשר (שמעליו נסע קודם) בדרכו אל מחלף "חורשים" ואל כביש מס' 6.

במציאות לא ביצעו אפילו את התוכנית המשונה הזאת: מישהו ויתר למישהו על בניית הגשר המערבי, אבל לא ידוע על תכנון חלופי שהוכן לצומת האלכסוני שנוצר, בהעדר הגשר, בין דרכים מס' 531 ל-5322.

בינתיים קידם הקבלן של דרך מס' 531 את הסלילה מכיוון כפר סבא, והגיע עד ל"אין גשר". מה עשו? חסמו אותו בגדר מתכת והכביש החדש, הרחב והיקר אינו משמש אפילו נהג אחד. יתר שלוש הזרועות נפגשות בצורה מוזרה ומסוכנת.

התיישבו על המדוכה משרדי התחבורה, חברת כביש חוצה ישראל, המוצעה האזורית, מע"ץ ועוד. עצות ניתנו שם בשפע, אחריות הועברה מאחד לשני ולשלישי, אך פתרון לא מצאו.

יותר מחצי שנה מוצבים בצומת המשונה קטעים בודדים של מעקות ביטחון חלולים מפלסטיק. מישהו עיצב אותם בצורה של מעגל אבל מיקומו מאפשר לנהגים רבים לנסוע מתחנת התדלוק לביתם שבצד שמאל של ה"כיכר". האספלט רעוע ובלוי ואין מי שיסתום את הבורות המסוכנים. שילוט הדרכה חסר כמעט חלוטין, ועשרות נהגים (רובם אורחים שלנו) מוצאים עצמם נוסעים בכביש מס' 6 לכיוון בן שמן במקום להגיע אלינו.

מכתבים לכל המעורבים לא הועילו ואנו נעים ביניהם, ועל הכביש, במעגלים של איוולת. נראה כי כדי להוציא את מקבלי ההחלטות מתרדמתם (בנושא זה) לא נותר אלא לחסום כביש לתנועה לאור המצלמות.

" אפרים וינהבר, מומחה בהנדסה אזרחית, מתן