ועדה ציבורית תמשיך להחליט על שכר חברי הכנסת ותנאי עבודתם

בראש הוועדה החדשה יעמוד הפרופ' ראובן גרונאו וחבריה יהיו עו"ד יוסף גילאור ורו"ח דניאל דורון

ועדה ציבורית תמשיך להחליט על שכר חברי הכנסת ותנאי עבודתם - כך החליטה היום (ב') ועדת הכנסת הקובעת את סדרי עבודת הבית. בראש הוועדה החדשה יעמוד הפרופ' ראובן גרונאו וחבריה יהיו עו"ד יוסף גילאור ורו"ח דניאל דורון. הרכב זה יבוא במקום הוועדה הקודמת בראשות השופט בדימוס שאול אלוני.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ רוני בראון (ליכוד) אמר כי הוועדה החדשה תדון בפניות של חברי כנסת בעניין תנאי עבודתם ותנאי עוזריהם. כמו כן, היא תדון בבקשת חשב הכנסת להפחית 24 אלף שקל מהתקציב השנתי של חברי הכנסת לשמירת הקשר עם הציבור.

בין הפניות הנ"ל נמצאת בקשת ח"כ אברהם שוחט (עבודה) למימון קו אינטרנט במקום קו הטלפון הנוסף המיועד לפקסימליה ובקשת ח"כ שאול יהלום המבקש שהכנסת תשתתף במימון הנסיעות של חבריה בכביש חוצה ישראל. יהלום מבקש גם החזר של 40% מהתשלום שנקבע עבור שכירת לישכה פרלמנטרית לח"כ שלא ישכור לישכה כזו.

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין הגיב על מחאת ראשי סיעות העבודה ומרץ דליה איציק וזהבה גלאון על כך שאין אישה בהרכב הוועדה - בכך שהציע את התפקיד למספר נשים אולם נדחה.

לצד הוועדה הציבורית תקום ועדת משנה של ועדת הכנסת שתגדיר את הקריטריונים לאישור בקשות טכניות של חברי הבית באשר לתנאי עבודתם ותנאי עוזריהם.