צ'מנסקי בן-שחר תחזיק 25% בחברה אמריקנית לאיתור פרויקטים בעיראק

צ'מנסקי: "המצב בעיראק היום מזכיר את ימי הנהירה של אנשי עסקים מערבה בארה"ב עם סלילת מסילות הברזל"

חברת הייעוץ צ'מנסקי בן-שחר תיכנס כשותפה ב25%- בחברת MEDEV - Middle East Development לאיתור הזדמנויות לפרויקטים בתחומי התשתית והסחר.

MEDEV נרשמה בארה"ב, ושותפים בה אנשי עסקים מארה"ב, מאירופה ומירדן. מנכ"ל החברה הוא פרופסור דניאל צ'מנסקי, שותף בצ'מנסקי בן-שחר ושות'.

לדברי צ'מנסקי, "המצב בעיראק היום מזכיר את ימי הנהירה של אנשי עסקים מערבה בארה"ב עם סלילת מסילות הברזל, ואת הנהירה אל מעבר למה שהיה מסך הברזל במזרח אירופה. בעיראק יש אין סוף של הזדמנויות עסקיות - רק חלקן רווחיות. האי ודאות גדולה, ויש צורך במידע מדויק של צרכים, ביקושים ונכונות לשלם".

לדברי צ'מנסקי, באחרונה הקימה החברה הקימה רשת מודיעין עסקי בעזרת חברות שונות מארצות ערב ואנשי עסקים עיראקיים. באמצעות משרדים מקומיים, החברה פועלת באופן שוטף לזיהוי הזדמנויות וליצירת שווקים. החברה יצרה קשרים עם אנשי עסקים ישראלים במטרה להחדיר ידע ישראלי ומוצרים ישראלים, שאינם מזוהים עם ישראל.

"התחרות בעיראק קשה, ולישראלים קשה לחדור לשוק העיראקי", אומר צ'מנסקי. "הערך המוסף של קירבת ישראל לעיראק והיתרונות של טכנולוגיה ישראלית מתקדמת אינם תמיד מענה מספיק למחירים הגבוהים של מוצרים ישראלים".

בימים אלה עוסקת החברה במספר יוזמות, בין היתר הקמה של תחנות כוח, מערכות תקשורת ותשתית לשירותי בריאות. האסטרטגיה של החברה היא להשתלב בפרויקטים תשתיתיים והקמה של מפעלים בעיראק, ולא באספקה של מוצרי צריכה.