אל-על רכשה 2 בואינג 767 מאייר-פראנס תמורת 82 מיליון דולר

חסכה 4 מיליון דולר לעומת חכירה שתוכננה באמצעות ארקיע

משלחת בכירה מטעם חברת אל-על חתמה היום (ב') בצרפת על ההסכם לרכישת 2 מטוסי בואינג ER-‏767-200 מחברת אייר-פראנס, במחיר 82 מיליון דולר. מטעם אל-על חתמו על העיסקה סמנכ"ל הכספים, יורם גלאון, וסמנכ"ל התחזוקה וההנדסה, אריה פרוכטר.

מקור בכיר בהנהלת אל-על מסר, כי ההחלטה לבצע לרכוש את המטוסים במקום לחכור אותם מאייר-פראנס באמצעות ארקיע, חסכה לאל-על 4 מיליון דולר. ארקיע מסרה בשעתו, כי היקף העיסקה הוא 86 מיליון דולר, ואף הודיעה על כך לבעלי המניות.

המטוסים שנרכשו הם משנת הייצור 1990. מאז 1992 נמצאים המטוסים בשירות חברת בלקן-איירליינס, חברת התעופה הלאומית של בולגריה. אספקתם לאלעל תתבצע בחודשים ינואר ומארס 1999, והם יצטרפו ל-4 מטוסי הבואינג-767 שבשירות החברה.

המטוסים החדשים מסוגלים לבצע טיסות ארוכות במיוחד, ללא נחיתת ביניים, והם ישולבו בטיסות הישירות לקנדה, שיקאגו והונג-קונג. אל-על תשקיע בכל מטוס מיליוני דולרים בשינוי עיצוב הפנים ושיפור כושר ההמראה, אשר יעלו את היקף העיסקה ל-100 מיליון דולר.

ארקיע דורשת מאל-על לשלם לה פיצוי על שהפרה את הסיכום עליו חתמו. אל-על היא שפנתה לארקיע בבקשה שתסייע לה לחכור את המטוסים. אל-על אומרת, כי בעוד שלארקיע היה יתרון יחסי כשדובר על חכירת המטוסים, הרי משעלתה על הפרק האופציה לרוכשם, הגיעה אל-על למסקנה שיש לה יתרון משל עצמה בביצוע העיסקה ללא מעורבות ארקיע