מל"ל וטלעד שכרו מעיריית ר"ג 2,700 מ"ר בבית עוז בר"ג ב-7 דולר למ"ר

שפל בשוק המשרדים: השוכר הקודם, אמדוקס, שילם 17 דולר למ"ר לחודש

חברות מל"ל וטלעד שכרו מעיריית ר"ג שלוש קומות, בשטח כולל של כ-2,700 מ"ר, בבית המשרדים בית עוז, דרך אבא הלל 14 בר"ג. מל"ל תשכור את הקומות 5-6 בבניין, וטלעד את קומה 7. שתי החברות ישלמו 7 דולר למ"ר לחודש, צמוד למדד, בחוזה ל-5 שנים, ללא אופציה להארכה. כל קומה היא בת 890 מ"ר.

העיסקה היא דוגמא בולטת לשפל השורר בשוק המשרדים: שלוש הקומות, וכן קומות נוספות בבניין, שהיו בבעלות יזמים פרטיים, הושכרו בעבר לחברת ההיי-טק אמדוקס, ששילמה 17 דולר למ"ר לחודש. אשתקד עברה אמדוקס לבנייניה בצומת רעננה, ופינתה את כל הקומות. עתה, משכירה העירייה שלוש קומות בדמי שכירות הנמוכים בכ-60% מחוזה השכירות הקודם, שנעשה לפני 5 שנים.

העיסקה נעשתה באמצעות חברת התיווך טרגט נכסים, המתמחה בשיווק משרדים. החברה נמצאת בבעלות מאיר גואטה וקובי אזולאי.

מקורות המקורבים לעיסקה אמרו ל"גלובס", כי העיסקה היא "הרע במיעוטו", מאחר שכיום קשה להשכיר משרדים באיזור, אפילו בדמי שכירות נמוכים. עוד אמרו, כי מל"ל וטלעד קיבלו אמנם את המשרדים בגימור מלא, אך ישקיעו סכומים ניכרים בשיפוצם, דבר שישביח אותם.

כפי שפורסם במדור זה, שכרו שגרירות הולנד, פרץ בוני הנגב ומשרד עוה"ד גולדמן-ארליך-גבר, בשלוש עיסקאות קודמות, 2,250 מ"ר בבית עוז, ב-9 דולר למ"ר לחודש. הם שכרו קומות בבעלות פרופ' יוסי גרוס והיהלומן אברם פלוק, שהושכרו אף הן בעבר לאמדוקס ב-17 דולר למ"ר. העיסקאות האחרונות מצביעות על כך, שדמי השכירות באיזור ממשיכים להידרדר.