מנהל חברת רונן בראון לביטוח טוען כי הכשרת היישוב מנסה להרחיקו מהתפקיד

טוען כי הכשרת הישוב, השולטת בחברה, רוצה להעביר את פעילות החברה לסוכנות אחרת שבשליטתה

סוכן הביטוח רונן בראון, מייסד חברת רונן בראון סוכנויות לביטוח אלמנטרי (1994) טוען, כי הכשרת הישוב רכשה ביולי 1999 51% ממניות החברה, ככל הנראה מתוך רצון להעביר את החלק הארי של פעילות החברה לסוכנות מתחרה, בה שולטת הכשרת הישוב, ולרוקן מתוכן ממשי את פעילות חברת רונן בראון.

לטענת בראון, גם בעבר נעשה ניסיון כזה מצד הכשרת היישוב, אולם הוא הצליח למנוע אותו.

בראון, המחזיק ב-49% ממניות החברה, פנה לבית המשפט המחוזי בת"א בבקשה להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד, האוסר על קיום ישיבת דירקטוריון של החברה, אשר תעסוק בנושאים הבאים: הפסקת או ביצוע כל שינוי בהסכם הניהול שנחתם בינו לבין הכשרת הישוב, ושינוי מבנה זכויות החתימה בחברה - אלא אם כן הדברים נקבעים בהסכמת דירקטוריון מטעמו.

לטענת בראון, הכשרת הישוב החלה בפעולות לנטרולו והרחקתו מניהול החברה, והודיעה על זימון ישיבת דירקטוריון ביום שלישי, 5 באוגוסט, במטרה לדון בשני נושאים אלו.

השופטת ציפורה ברון הוציאה צו זמני במעמד צד אחד, האוסר על קיום ישיבת דירקטוריון בנושאים הללו.

בפנייה לבית המשפט טען בראון, באמצעות עו"ד אסף דור, כי לאחרונה, החלה הכשרת הישוב לפעול בכל הדרכים האפשריות, לרבות איומים סמויים וגלויים וגרימת נזקים כספיים לחברה, במטרה לגזול ממנו את מפעל חייו ולמנוע ממנו את המגיע לו על-פי הסכמים מפורשים שנחתמו בין הצדדים.

לטענת בראון, הכשרת הישוב איננה בוחלת באמצעים בדרך למטרתה הסופית - העברת פעילות החברה לסוכנות מתחרה, בה שולטת הכשרת הישוב, תוך ריקון החברה מתוכן.

טרם התקבלה תגובתה של הכשרת הישוב.

(בש"א 15202/03).