ממחר: עיצומים בכל הרשויות המקומיות

עובדי הרשויות מוחים על סירוב השלטון המקומי לחתום על הסכמי עבודה; פגישה מכרעת הערב

עובדי הרשויות המקומיות ברחבי הארץ יפתחו מחר (ג') בעיצומים ללא הגבלת זמן, על רקע סירוב מרכז השלטון המקומי לחתום עם הסתדרות הפקידים על שלושה הסכמים הנוגעים לעובדי הרשויות.

העיצומים יקיפו 50 אלף עובדים, במהלכם לא יתקבל קהל בכל משרדי הרשויות ולא ירשמו דו"חות חניה. עבודת מחלקות התברואה תתקיים כסדרה.

העילה לעיצומים, לטענת ההסתדרות, היא אי חתימה על שלושה הסכמים הנוגעים לעובדי הרשויות, מהלך שעליו הוחלט בנובמבר 2002 בין האוצר, מרכז השלטון המקומי וההסתדרות. ההסכמים שבהם מדובר הם:

״גילום חלק מהמס בגין הפרשות לקופות הגמל. החלת המס נקבעה בתקנה 19 ג' לפקודת מס הכנסה, וההסתדרות דורשת כי המס יגולם.

״תוספת ל-20 אלף עובדים המוגדרים "בלתי ייחודיים". ההסתדרות דורשת תוספת של 22% לעובדים אלה, כפי שקיבלו עובדי המדינה.

״ הסכם התייעלות ופיטורים ברשויות, הנוגע לפיטורי 1.6% מהעובדים המוגדרים כ"עובדים מוניציפאליים" (לא כולל חינוך ורווחה).

בשבועות האחרונים התנהל מו"מ בין ראשי הסתדרות הפקידים לבין מרכז השלטון המקומי לגבי שלושת ההסכמים, ולגבי השניים הראשונים הושגה הסכמה מלאה. אולם, בנושא ההתייעלות העלו נציגי ההסתדרות דרישות שאינן מקובלות על השלטון המקומי.

בהסתדרות טוענים, כי ניתן לחתום על שני ההסכמים ולהמשיך לנהל מו"מ על ההסכם ההתייעלות, אולם מרכז השלטון המקומי, בגיבוי האוצר, מתנגד לחתימה חלקית, בטענה כי מדובר בהסכם כולל אחד.

ראשי השלטון המקומי אמרו, כי "מדובר במשבר מלאכותי המצביע על כך שההסתדרות מעוניינת לחתום רק על מה שנוח לה. אנו ננקוט בצעדים נגד העובדים שינקטו בעיצומים. אין שום עילה ממשית לשביתה, ואין שום סיבה שהציבור יסבול בשל גחמות פוליטיות של ההסתדרות.

"מדובר בהסכם אחד בעל שלוש צלעות, שבמסגרתו העובדים מקבלים מצד אחד הטבות כמו גילום מס ותוספות שכר, אך מנגד הם מחויבים להתייעלות. לא נסכים בשום אופן לחתום על תוספות מבלי שמנגד נקבל התחיבות להתייעלות, שתביא לחסכון כספי של מאות מיליוני שקלים לרשויות".

סמנכ"ל מרכז השלטון המקומי, יעקב אגמון, אמר היום, כי מרכז השלטון המקומי רואה בחומרה את כוונת העובדים לשבש את הפעילות התקינה של הרשויות המקומיות, וכי הרשויות יינקטו בצעדים אישיים נגד העובדים שייטלו חלק בשביתה המיותרת.