האומנם כביש האיוולת?

בשבוע שעבר פירסם כאן אפרים וינהבר, מומחה בהנדסה אזרחית ותושב מתן, מכתב תחת הכותרת "כביש האיוולת". משום מה התעלם וינהבר מכך שכביש מהיר, והרשת סביבו, בנוי בהיררכיה מסוימת ואינו מאפשר חיבור ישיר של כל יישוב שכן אליו. רבות מאוד הדוגמאות, הן בארץ והן בחו"ל, שתושבי יישוב מסוים הסמוך לכביש מהיר חייבים לבצע מעקף תנועתי על מנת להגיע אל הכביש, למרות היכולת, לכאורה, לחיבור ישיר אליו.

באשר לתיאור הספציפי של חיבור אל מחלף חורשים: אף אחד לא ויתר על בניית גשר, הוא הוגדר מראש לביצוע עתידי; כל הליך התכנון נחשף לציבור ועבר את כל מהלכי הביקורת והאישור הנדרשים; אלמלא וינהבר התערב לפני מספר חודשים ועצר הליך ביצוע שהיה בעיצומו, אזי היה כל האזור פתור כראוי ונוסעי היישובים בסביבה היו זוכים לתנועה רצופה ובטוחה, אם כי לא בקשר ישיר ומיידי. כל פתרונות הביניים נמצאים עדיין במקום אך ורק בגלל האיוולת (ציטוט ממכתבו של וינהבר) בעצירת העבודות על ידו אישית.

ראובן לבאון, מהנדס ראשי, כביש חוצה ישראל