הבנק לפיתוח התעשיה מבקש הפסקת צו הקפאת הליכים כנגד חברות ירדני מוצרי מתכת ומוצרי הפצה

לטענת הבנק, הנושה בחברה בלמעלה מ-16 מיליון שקל, התנאים שקבע ביהמ"ש בהחלטתו לפני כשבועיים לא התקיימו ולכן אין עוד מקום לאפשר לחברות לחסות תחת צו הקפאת הליכים ויש להורות על הפסקת תקופת ההקפאה

הבנק לפיתוח התעשיה הגיש היום (ג') לבית המשפט המחוזי בת"א בקשה דחופה להפסקת צו הקפאת הליכים כנגד חברות ירדני מוצרי מתכת ומוצרי הפצה. הבנק טוען, באמצעות עוה"ד דורית לוי-טילר ומור נרדיה, כי לפני כשבועיים ניתנה בבית המשפט החלטה למתן צו הקפאת הליכים לחברות ירדני. לטענת הבנק, הנושה בחברה בלמעלה מ-16 מיליון שקל, התנאים שקבע בית המשפט בהחלטתו לא התקיימו ולכן אין עוד מקום לאפשר לחברות לחסות תחת צו הקפאת הליכים ויש להורות על הפסקת תקופת ההקפאה.

עוד טוען הבנק, כי בניגוד מוחלט להחלטה, בעלי המניות בחברה לא הציעו כל תרומה למימון תקופת ההקפאה ומכל מקום לא הוצעה תרומה ממשית העולה בקנה אחד עם הוצאות העתק הכרוכות בהפעלת החברות בתקופת ההסדר והמוערכות בכ-470 אלף שקל לחודש. כמו כן, בעלי המניות לא הצביעו על כל מקור מימון אחר ממנו יהיה ניתן לממן את פעילות החברה בתקופת ההקפאה.

הבנק טוען, כי ככל הידוע לו, המקור למימון הפעלת החברות בתקופת ההקפאה, הינו מימוש במלאים קיימים ומכירתם וכן גביית חובות מחייבי החברות נכסים המשועבדים כולם לטובתו. מימון ההקפאה מתוך הנכסים המשועבדים לטובתו, גורם לפגיעה אנושה באפשרותו להיפרע מתוך הנכסים המשועבדים לטובתו וגורע באופן ממשי מזכויותיו הקנייניות בנכסי החברות.

כן טוען הבנק, כי בדו"ח ראשוני שהגיש הנאמן לחברות לבית המשפט, נאמר כי נראה שלא יהיה ניתן לגבש תוכנית הבראה לחברה, לפני שיהיה ברור אם יש בנמצא מקורות כספיים וכמה. הבנק טוען, כי בהיעדר סיכויי הבראה לחברה אין עוד טעם בהמשך הקפאת ההליכים.

עוד מבקש הבנק למנות את עו"ד איתן ארז, ככונס נכסים זמני לחברות. הבנק טוען, כי עם הסיום הצפוי של תקופת הקפאת ההליכים לחברות, מתעורר חשש כבד ביותר לגורל הנכסים המשועבדים לטובתו, שלמותם וקיומם ויש צורך דחוף במינוי בעל תפקיד למניעת אנדרלמוסיה. בלא מינוי כונס ונקיטה מיידית בצעדים שיהיה בהם כדי לשמור על מלאי החברות ונכסיהן, קיימת סכנה מוחשית להמשך קיומם של נכסי החברות המשועבדים לבנק, באופן שלא יהיה ניתן עוד לעקוב אחריהם.
(פש"ר 1881/03).