ח"כ ארדן לפריצקי: המגעים עם בריטיש גז אינם תקינים

"אני עוקב בפליאה אחרי מאמציך הבלתי נלאים להביא את ישראל לרכוש גז מהפלשתינים"

"אני עוקב בפליאה אחרי מאמציך הבלתי נלאים להביא את ישראל לרכוש גז מהפלשתינים. אתה מעלה טיעונים שונים האמורים לכאורה להצדיק את 'הצורך' ברכישת הגז הפלשתיני, אך מול טיעוניך עומדים טיעונים חזקים לאין ערוך נגד רכישת גז פלשתיני. מדובר בסיבות ביטחוניות, כלכליות ובאינטרסים לאומיים של ישראל". כך כתב אתמול (ג') ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) לשר התשתיות, יוסף פריצקי.

הממשלה אמורה להכריע בקרוב מי יהיה ספק הגז השני של ישראל - קבוצת מרחב שמציעה גז ממצרים, או החברה הבריטית בריטיש גז, שמציעה גז פלשתיני משדות שמול חופי עזה. פריצקי התבטא באחרונה מספר פעמים בעד רכישת הגז הפלשתיני.

לדברי ארדן, גם אם יש צורך בספק שני של גז, הרי שספק שני כבר נבחר במכרז, וזהו הספק המצרי, אשר נבחר יחד עם הספק הראשון - קבוצת ים תטיס שמצאה גז מול חופי אשקלון. לדברי ארדן, גם אם ברגע זה נמנעים המצרים מלמכור את הגז שלהם לישראל, ברור לחלוטין כי עם חלוף הזמן, ובוודאי אם המצב המדיני ישתנה, הרי שהמצרים ימכרו גז.

לדברי ארדן, הוא תמה על כך שפריצקי נפגש עם שר האנרגיה הפלשתיני יחד עם נציגי בריטיש גז. "האם תפקידו של שר בממשלת ישראל לקדם אינטרסים עסקיים של חברה זרה הפועלים עם הפלשתינים?" שואל ארדן. "לא ברור לי כיצד קורה מבחינת המינהל התקין שחברה שהפסידה במכרז עלולה לזכות בו בדיעבד בעזרתך, וללא מכרז כמתחייב בחוק".

משרד התשתיות מסר בתגובה, כי "השר אינו נוהג להגיב על מכתבים שהגיעו לתקשורת בטרם הגיעו לשולחנו".