בראל הדיח את שפיגלמן מעריכת "יומן" של ערוץ1

לפני שבועיים התעמתו שפיגלמן ובראל על רקע ראיון שנערך ב"יומן" עם שר האוצר, בנימין נתניהו

אלישע שפיגלמן, עורך המגזין "יומן" בערוץ 1 הודח מתפקידו על-ידי מנכ"ל רשות השידור, יוסף בראל. במקומו ימונה לתפקיד גלעד עדין. לטענת בראל, לא ביצע שפיגלמן את שינוי הקונספט עליו הוחלט.

לפני שבועיים התעמתו שפיגלמן ובראל על רקע ראיון שנערך ב"יומן" עם שר האוצר, בנימין נתניהו. לפי פרסומים, דרשה לשכת נתניהו כי הכתב הכלכלי, עודד שחר לא ישתתף בראיון. שפילגמן דחה בתוקף את הדרישה. דובר רשות השידור מסר שדוברו של נתניהו ביקש לדעת את מתכונת הראיון, הודענו לו שגלעד עדין ושחר יראיינו, ולדובר לא היתה התנגדות לכך.

שפיגלמן אמר בתגובה כי "לא הוחלט על שום קונספט שלא ביצעתי, כל קונספט שהוחלט עליו בוצע ביחד ועל דעתו של מנהל חטיבת החדשות. היו אלי טענות למה אני מכניס כל-כך הרבה כתבות חברתיות, ולמה שלא נעשה כתבות קייציות משובבות וקלות".

שפילגמן אמר עוד כי הדחתו קשורה גם לעבודה ש'הפריע' למנכ"ל להשתלט על קרן חצי אחוז, קרן שמיועדת למימון קורסי השתלמות לעובדים.

דובר רשות השידור מסר כי שפיגלמן הועבר מתפקידו לאחר ששינוי קונספט שלא בוצע בשל אי-הסכמה על-רקע מקצועי מצידו של שפיגלמן. "בימים אלה מתקיים שינוי קונספט וריענון משמעותיים של היומן ושל צוות העריכה, שאמורים לתת את התוצאה המבוקשת ע"י המנהלים ולמקם את ערוץ 1 במיקום מכובד לו הוא ראוי על מפת הרייטינג".

עוד ציין הדובר כי אין כל לחצים על עורכים וכתבים בערוץ 1 לסיקור נושאים חברתיים. להיפך, אמר, ויקי כנפו נחשפה ב"יומן"'.

כפי שנקבע, שפיגלמן יישאר במערכת בתפקידי עריכה. באופן זמני יערוך את היומן גלעד עדין.

"לריענון צוות העריכה של היומן אין כל קשר למחלוקת בנוגע לקרן "ידע" לעיתונאים. כל ניסיון לקשור בין הדברים, מטרתו להסיט את הדיון לפסים אישיים, בעוד שהוא מקצועי לחלוטין. אורן הלמן, דובר רשות השידור, מסר בתגובה: "הקרן היא בשותפות בין ההנהלה לעובדים (חצי-חצי). הרשות לא מממנת את הלימודים (למעט ימי חופשה וכו'), עלויות הלימודים מוטלות על העובדים. עד כה לא קיבלה קרן "ידע" לעיתונאים החלטה לממן לימודים לעובדים, ולכן לא ידוע מספר העובדים שיקבלו תמיכה, וכן אם בכלל תינתן תמיכה. "למנכ"ל אין נגיעה לקרן. הנהלת הקרן סוברנית להחליט לגבי עלות הלימודים, צורת ההשתתפות ושמות המשתתפים".