אלרוב התחייבה בפני פרוש: העסקים במרכז ממילא בי-ם יהיו סגורים בשבת

סיום "סכסוך השבת" יאפשר את הגדלת התב"ע בפרוייקט, אותו הישעתה חברת קרתא הממשלתיתעירונית

חברת אלרוב תכניס בחוזים עם שוכרי המרכז המסחרי ממילא בירושלים סעיף, שיחייב את עסקיהם להיות סגורים בשבתות ובחגים. כך הודיע בעל השליטה בחברה, אלפרד אקירוב, במכתב ששלח שלשום (ג') לסגן שר השיכון, ח"כ מאיר פרוש, ולחבר מועצת עיריית ירושלים מטעם אגודת ישראל, חיים מילר.

בכך הסתיים, ככל הנראה, "סכסוך השבת" בין אלרוב לבין בעלת הקרקע, חברת קרתא, הנמצאת בשליטת משרד השיכון. מילר היה בין הפועלים למניעת חילול שבת במרכז המסחרי.

עוד נודע ל"גלובס", כי רשות החברות הממשלתיות ביקשה כבר לפני זמן מה ממשרד השיכון להפסיק את פעילותה העצמאית של קרתא, אך משרד השיכון דחה את הבקשה.

חברת אלרוב מעריכה, כי עם סיום המחלוקת בעניין השבת, תאשר קרתא את השינויים בתב"ע, שהחברה ביקשה. השינויים המרכזיים הם הגדלת השטח הבנוי מ-15 אלף ל-17 אלף מ"ר, על ידי סגירת ארקדות, ומתן רשיון עסק לבתי קולנוע. הרישיון דרוש, מאחר שאלרוב חתמה על חוזה מותנה עם חברת תיאטראות ישראל, להשכרת 2,000 מ"ר לתשעה בתי קולנוע.

הנהלת אלרוב אישרה היום (ה'), כי אכן הודיעה לפרוש ומילר על הסכמתה לסגירת כל העסקים בשבת. הדבר נוגע לתיאטראות ישראל, לבית הקפה יטבתה העומד לשכור כ-7,000 מ"ר, ולכמה בתי קפה אחרים. חנויות אחרות סגורות ממילא בשבת.

הנהלת אלרוב הוסיפה, כי עתה יהיה עליה לנהל מו"מ עם תיאטראות ישראל על שינוי החוזה, מכיון שבחוזה שנחתם אין הגבלה על פעילות בשבתות וחגים. אלרוב מעריכה, כי אפשר יהיה לשנות את החוזה, תמורת הקטנת דמי השכירות. החוזים עם בתי הקפה טרם נחתמו.

קודם לכן, כפי שפורסם ב"גלובס", מינו הצדדים את נשיא בית המשפט העליון לשעבר, מאיר שמגר, לבורר במחלוקת על אישור השינויים בתב"ע. אם תהיה הסכמה של קרתא לשינויים, לא יהיה צורך בהפעלת הליך הבוררות. יועץ התקשורת של משרד השיכון, משה אילת, אמר ל"גלובס", כי קרתא היא חברה עצמאית, ופרוש אינו מתערב בפעילותה.

רשות החברות הממשלתיות הודיעה באחרונה לפרוש, כי היא מבקשת להפסיק את פעילותה העצמאית של קרתא, ש-%75 ממניותיה בידי המדינה (היתר בידי עיריית ירושלים). לדעת הרשות, יש להעביר את ניהול הנכסים שנותרו בידי קרתא לחברה אחרת, כנראה החברה לפיתוח מזרח ירושלים.

לדעת הרשות, אין טעם בהמשך קיומה העצמאי של קרתא, שבידיה נותר רק נכס אחד, הקרקע שעליה בונים את המרכז המסחרי בממילא. פרוש דחה את ההצעה. מקורות ממשלתיים אישרו ל"גלובס" ידיעה זו.

מקורות בענף הנדל"ן בירושלים אמרו, כי פרוש מעונין בהמשך קיומה של קרתא, כדי להבטיח משרות ליו"ר, למנכ"ל ולדירקטורים. יועץ התקשורת של משרד השיכון אמר בתגובה, כי לדעת פרוש, יש הצדקה עניינית בהמשך קיומה של קרתא, ולכן לא יסכים לחיסולה