אי.די.בי תכריז על דיבידנד בהיקף של 300-400 מיליון שקל, כצעד להחזר השקעת דנקנר ושותפיו

החברות הבנות מצטרפות למאמץ ויחלקו גם הן דיבידנדים, בהן שופרסל שממשיכה להפסיד

חברת אידיבי אחזקות צפויה להכריז עם פרסום הדו"חות לרבעון השני, בסוף אוגוסט, על דיבידנד בהיקף של 300-400 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס".

חלוקת הדיבידנד תהיה צעד ראשון של נוחי דנקנר ושותפיו, אברהם לבנת (בונדי) ויצחק מנור, להחזר השקעתם ברכישת השליטה בקונצרן.

את רוב סכום הדיבידנד תממן מכירת מניות בנק דיסקונט , שביצעה אי.די.בי בסוף החודש שעבר. אי.די.בי, שהחזיקה כ-12.5% ממניות דיסקונט, מכרה 5.6% מהמניות לבנק ההשקעות יו.בי.אס, תמורת 200 מיליון שקל.

מקור נוסף לכספי הדיבידנד צפוי להיות חלקה של אי.די.בי אחזקות בדיבידנד שתחלק החברה הבת, אי.די.בי פיתוח, ושעדיין לא נקבע היקפו.

מאז שנרכשה השליטה באי.די.בי בידי דנקנר ושותפיו במאי השנה, ביצעה הקבוצה מספר מהלכים, שתכליתם העלאת מזומנים מהחברות המוחזקות - על מנת לפרוע התחייבויות.

מהלכים אלה כללו מימושי אחזקות בפרטנר (60 מיליון שקל), כלל ביטוח (75 מיליון שקל) ודיסקונט.

בימים הקרובים, שבהם יפורסמו דו"חות הרבעון השני, צפויות החברות המשתייכות לקבוצת אי.די.בי לדווח על חלוקת דיבינדים, שישמשו לתכלית זהה.

היום הודיעה שופרסל , האחזקה הקמעונאית הבולטת בקבוצת אי.די.בי, כי תחלק דיבידנד בהיקף של 150 מיליון שקל. וזאת, בשעה שהיא ממשיכה להציג תוצאות נפל.

שופרסל, שהיא רשת הקמעונאות הגדולה בישראל, הציגה ירידה של 1.75% בהכנסותיה ברבעון השני ל-1.63 מיליארד שקל. בנוסף מציגה הרשת ירידה של 5.2% במכירות לחנויות זהות, ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

נוסף על השחיקה המתמשכת בהכנסותיה, מציגה שופרסל הפסד תפעולי זה הרבעון השני ברציפות. ההפסד מסתכם ב-2 מיליון שקל, לאחר שברבעון הקודם הציגה החברה הפסד תפעולי ראשון זה יותר מעשור - בהיקף של 4.7 מיליון שקל.

הרשת מציגה גם הפסד נקי של 19 מיליון שקל ברבעון. מתחילת השנה הצטברו הפסדיה ל-22 מיליון שקל, לעומת רווח של 84 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2002.

*** ראו הרחבה במהדורה המודפסת במוסף "שוק ההון".