אלרון רוכשת את חברת התוכנה הישראלית NCC ב-40 מיליון דולר אלרון מתמקדת בטכנולוגיות מידע

ד"ר קובי בן צבי, מנכ"ל אלרון סופטוור: "זהו צעד נוסף באסטרטגיה המכוונת להתמקד בטכנולוגיות מידע, ואלרון סופטוור תהווה את חוד החנית של אלרון בפריצתה לעולם זה" * עם לקוחות אן.סי.סי נמנים גופים כבזק, בנק הפועלים וצה"ל

אלרון סופטוור, חברה בת בבעלות מלאה של אלרון, חתמה היום (ג') על הסכם לרכישת הפעילויות של חברת NCC (אן.סי.סי) הישראלית, תמורת 40 מיליון דולר במזומן, בעסקה שצפויה להיסגר סופית במהלך חודש דצמבר. סכום נוסף של 4 מיליון דולר ישולם, בכפוף להשלמת תנאים מסוימים, בתוך שלוש שנים.

לאחר השלמת העסקה תבצע אלרון סופטוור ברבעון הרביעי של השנה מחיקה חד פעמית של הוצאות מחקר ופיתוח, בהיקף שמוערך בין 10 ל-20 מיליון דולר. יש לשים לב, כי משיקולי מס ומשיקולים נוספים רוכשת אלרון את הפעילות של אן.סי.סי ולא את מניותיה של החברה.

לחברת אן.סי.סי יש משרדים בבוסטון ובפתח-תקוה, והיא מעסיקה כ-250 עובדים. החברה עוסקת בפיתוח תוכנה, מוצרים וטכנולוגיות לניהול רשתות תקשורת ואינטרנט, כמו גם מערכות תוכנה מורכבות. החברה סיימה את שנת 97' עם מכירות של 22 מיליון דולר, והיא צפויה להגיע למכירות של 25 מיליון דולר ב-98', ולפחות ל-30 מיליון דולר בשנת 99'.

שוקי היעד של אן.סי.סי הם השוק הצבאי, תקשורת נתונים וטלקומוניקציה והשוק הפיננסי. עם לקוחותיה בישראל נמנים גופים מהגדולים במשק, כגון בנקים (הפועלים, לאומי והמזרחי), צה"ל, בזק ומשרדי ממשלה שונים. החברה מבצעת את המו"פ שלה בישראל, ואילו את התמיכה והשיווק היא מספקת ממרכזה בבוסטון.

מאיר אלתר, מייסד ויו"ר החברה ואחד משלושת מנכ"ליה המשותפים, ניהל את מחלקת המחשבים של בנק מקומי גדול לפני שפרש להקים את אן.סי.סי. שני המנכ"לים המשותפים האחרים של החברה הם אריה רהב, שאחראי על הלקוחות בשוק הצבאי ועל ענייני הכספים של החברה, ויאיר בר-טוב, האחראי על הפיתוח העסקי של החברה ועל שיווק מוצריה, בעיקר בארה"ב.

ד"ר קובי בן-צבי, מנכ"ל חברת אלרון סופטוור, אמר היום ל"גלובס", כי הרכישה היא צעד נוסף בהתמקדותה של אלרון בתחום טכנולוגיות המידע, ואלרון סופטוור נועדה להיות חוד החנית של אלרון בפריצתה לעולם זה.

צד אחר של תהליך ההתמקדות של אלרון הוא מכירת פעילויות בתחום ההדמייה הרפואית (אלביט הדמיה ובאלסינט) בצעד שהכניס לקבוצה קופה יפה של מזומנים, הפנויה לרכישות בתחומים חדשים.

ההתמקדות האגרסיבית של אלרון בתחום טכנולוגיות המידע החלה באוקטובר 97', כאשר החברה רכשה שתי חטיבות של חברת און טכנולוג'יס תמורת 12 מיליון דולר. אלרון קיבלה מהאחרונה את טכנולוגיית האינטרנט ואת מוצרי פייר וול לאבטחת רשתות מחשבים, ופעילויות און טכנולוג'יס הפכו למעשה לאלרון סופטוור.

במילים אחרות, אלרון עשתה צעד נוסף בדרך מחברת החזקות לחברת ניהול אופרטיבית. אלרון סופטוור, שכמו אן.סי.סי גם לה מטה בבוסטון, הופכת עם הרכישה מחברה עם מכירות צפויות של 16 מיליון דולר ב-98', לחברה עם הכנסות של 41 מיליון דולר, שתעסיק 380 עובדים, מהם 150 בארה"ב.

רכישה זו היא השנייה שמבצעת אלרון סופטוור ב-98'. לפני מספר חודשים רכשה אלרון סופטוור את חברת טייפגארד, העוסקת בניהול רוחב סרט ברשת, תמורת 1.2 מיליון דולר. עם לקוחותיה של חברה זו נמנות כל האוניברסיטאות בישראל.

הרעיון המרכזי הוא לנצל את הפרישה השיווקית של אלרון סופטוור, על מנת לפתוח שווקים לטכנולוגיה ישראלית. "אנחנו הולכים לשוק, בוחנים את צורכי הלקוחות, ואז מחפשים את הטכנולוגיה שמתאימה להם", אומר בן-צבי.

מוצריה של אלרון סופטוור נמכרים בארה"ב מן השלוחה שלה בבוסטון, על ידי טלמרקטינג ודרך שילובם בחבילת מוצרים של יצרנים גדולים אחרים.

חברת אלרון סופטוור, כפי שבן-צבי רואה אותה, תהיה חברה בעלת קשת מוצרים רחבה, המתמקדת בשוק של פתרונות ניהול רשתות, וקהל היעד שלה הוא חברות שבבעלותן רשתות של 50 עד 5,000 מחשבים.

יחידה אחת תהיה יחידת מוצרי האינטרנט, שהיא בעצם אלרון סופטוור הנוכחית. יחידה שנייה תהיה פעילות אן.סי.סי, שמיועדת להוביל את תחום הניהול של רשתות תקשורת. השלישית תהיה יחידת האנטרפרייז, שצפויה להתמקד בשירותים ללקוחות גדולים, שרוכשים מוצרי תוכנה הדורשים התאמה לצורכי הלקוח, בדומה לפעילותה של חברת אקסנט האמריקאית. בכוונת אלרון לבצע רכישה של חברה בתחום זה, ככל הנראה בארה"ב. "היעד הוא להיות שחקן מרכזי בתחום", מצהיר בן-צבי