אברמוביץ רוצה למכור חלקו בחברת האלומיניום הרוסית

ה"וול סטריט ג'ורנל": המיליארדר הרוסי-יהודי רומאן אברמוביץ' מבקש למכור את אחזקתו בת ה-50% בחברת האלומיניום הרוסית - מס' 2 בעולם בייצור אלומיניום גולמי

המיליארדר הרוסי-יהודי רומאן אברמוביץ', בעל אחזקות חשוב בתעשייה הרוסית, מי שרכש לא מכבר את מועדון הכדורגל הבריטי צ'לסי, מבקש למכור את אחזקתו בת ה-50% בחברת האלומיניום הרוסית, מס' 2 בעולם בייצור אלומיניום גולמי, מסר הבוקר ה"וול סטריט ג'ורנל" בהסתמך על אדם שהשתתף בדיונים על הנושא.

מכירת המניות, ששוויין מוערך בכ-2.5 מיליארד דולר, נעשית שעה שגובר הלחץ הממשלתי על העסקים הגדולים ברוסיה, אם כי מקור זה אומר כי איננו בטוח כי לחץ זה שימש גורם בהחלטתו של אברמוביץ'.

כמה משקיעים מפרשים את מכירת מניותיו של אברמוביץ' כסימן להתגברות נוספת של הסיכון להשקעות ברוסיה, אחרי פרשת חברת הנפט יוקוס. אברמוביץ עצמו הכחיש את השמועות כי הוא מתכוון למכור את כל נכסיו ברוסיה, ואמר לאחרונה כי "האמון נפגע. האמון בממשלה, במוסדות ... אך הדבר יישכח במהרה, ובסופו של דבר הכל יהיה בסדר." הוא הוסיף: "אנו מוכרים כמה דברים וקונים דברים אחרים".

אברמוביץ הוא גם בעל השליטה בחברת הנפט סיבנפט המתכננת להתמזג עם יוקוס, שבשליטת איש העסקים העשיר ברוסיה, מיכאיל חודורקובסקי. משרד ההגבלים העסקיים של רוסיה אמור לאשר או לדחות בימים הקרובים את תוכנית המיזוג, ומשקיעים עוקבים אחר החלטתו בעניין, כדי לראות אם הבעיות שפקדו את יוקוס יתרחבו לחברות אחרות.

התביעה הכללית במוסקבה חקרה בשבועות האחרונים כמה ממנהלי יוקוס, בחשד למעילה בכספי המדינה בעת הפרטת החברה בשנות התשעים, ואפילו חשד במעשי רצח.