רוכשי דירות במבואות סביון מבקשים לבטל את הסכמי הרכישה בטענה להפרת חוזה

בתביעה שהוגשה אתמול (ג') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב טוענים הרוכשים, באמצעות עוה"ד אליהו וליאור ציגלר, כי יסודות יניב נמנעה בעורמה מלציין במפורש בהסכמי הרכישה את מועד מסירת הדירות, למרות שבפועל התחייבה למסור את הדירות בדצמבר 2001

רוכשי דירות בפרויקט קונדוטאווארס-מבואות סביון שבגבעת שמואל, מבקשים לבטל את הסכמי הרכישה בטענה להפרות חוזה יסודיות מצד הקבלן, חברת יסודות יניב.

בתביעה שהוגשה אתמול (ג') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב טוענים הרוכשים, באמצעות עוה"ד אליהו וליאור ציגלר, כי יסודות יניב נמנעה בעורמה מלציין במפורש בהסכמי הרכישה את מועד מסירת הדירות, למרות שבפועל התחייבה למסור את הדירות בדצמבר 2001.

מהתביעה עולה, כי על פי החוזה המועד בו אמורים הרוכשים לקבל את המפתח לדירה הוא בחודש דצמבר 2001. התובעים טוענים, כי התברר שהעיכוב נובע בשל בקשתה להיתר בנייה לתוספת של חמש קומות, וזאת בניגוד להתחייבויותיה כי המבנה יהיה בן 9 קומות. לטענת התובעים, תוספת זו מהווה הפרה יסודית של החוזה. בנוסף נטען, כי לתוספת הבנייה השלכות על ערך הדירות ואיכות החיים, בשל צפיפות המבנה.

התובעים טוענים, כי אי הגדרת מועד למסירת הדירות מהווה תנאי מקפח בחוזה אחיד. מהחוזה עולה, כי הנתבעת התחייבה למסור את הדירות תוך 18 חודשים ממועד קבלת התב"ע. משמעות הדבר לטענת התובעים היא, כי לא היתה התחייבות לתאריך מוגדר. התובעים טוענים כי התובעת פעלה בחוסר תום לב, כיוון שמצד אחד גבתה את התמורה בגין המכירה, אך נמנעה מצד שני במשך למעלה מ-15 חודשים למסור את הדירות.

התובעים טוענים עוד, כי בעקבות הודעות מטעמם על ביטול העסקאות והדרישה להשיב את כספם, שיגרה אליהם החברה מכתבי איום לפיהם ינקטו סנקציות נגדם.

הרוכשים טוענים כי נותרו ללא דירה, ללא כסף וללא פיצוי על נזקים שנגרמו להם, ולכן הם מבקשים מביהמ"ש להצהיר כי הסכם הרכישה בטל, וחברת יסודות יניב בע"מ חייבת בהשבת הכספים בגין התמורה שקיבלה עבור הדירות ועבור הנזקים שנגרמו לרוכשים. (א 1958/03).