שותף בטויס אר אס דורש להעביר לידיו המניות במפעילה קשת צעצועים, המוחזקות בנאמנות עבורו

איש העסקים דויד סלומון טוען כי התגלעו חילוקי דעות קשים בין השותפים בטויס אר אס

דויד סלומון, יזם ואיש עסקים, שותף ברשת החנויות טויס אר אס בישראל, מבקש מבית המשפט המחוזי בתל-אביב להצהיר, כי על כהן להט ושות', חב' עו"ד לנאמנויות, להעביר לידיו את המניות (18%) בחברת קשת צעצועים, המפעילה את רשת טויס אר אס, ולהצהיר על סיומה של הנאמנות.

בפנייתו לבית המשפט טוען סלומון, כי פעל במשותף עם ליאון קופלר, יזם ואיש עסקים - ובין היתר בעל עניין בסופרפארם, בלוק בסטר ורשת אופיס דיפו - בכל הקשור לקבלת הזיכיון להפעלת רשת חנויות טויס אר אס בישראל.

ניסיון לפתור המחלוקות בעקבות חילוקי דעות קשים על רקע אי הסכמה בנוגע לחלקו של כל אחד מהם בזכויות הזיכיון, נחתם בין הצדדים מסמך הבנות, אשר היווה ניסיון לפתור את המחלוקות.

בין הצדדים סוכם, כי חלקו של קופלר יהיה 75%, של סולומון 20%, ושל דני קלמנסון 5%. לטענת סלומון, הסכם זה לא שם קץ למחלוקות בין השותפים, ובנובמבר 1994 הסתבר, כי קופלר חתם על הסכם זיכיון עם טויס אר אס ודרש, כי סלומון וקלמנסון יעבירו כספים למימון ההתחייבויות הנובעות מקבלת הזיכיון.

השניים העבירו כ-780 אלף דולר כהלוואות בעלים לקשת צעצועים. ביולי 1995 נודע להם, כי עו"ד דן להט, אחד מבעלי השליטה בכהן להט ושות', הקים את חברת קשת צעצועים, וכי מניות סלומון וקלמנסון מוחזקות על ידי כהן להט ושות' בנאמנות עבורם.

לדברי סלומון, אחזקותיו בחברה נקבעו ל-18%, לנוכח טענתו של קופלר, לפיה יש לדלל את חלקו ב-2% בזכויות בזיכיון. טענה זו נדחתה בתוקף על ידי סלומון.

להעביר המניות בנובמבר שנת 2000 פנו סלומון וקלמנסון אל עו"ד דן להט וביקשו ממנו, כי יעביר להם את חלקם בהון המניות הרשום של קשת לידיהם.

לדברי סלומון, באמצעות עו"ד אמיר איבצן, אין כל מחלוקת על כך שהמניות מוחזקות בנאמנות עבורו. לפיכך, יש להורות לכהן להט ושות' להעביר את המניות כמבוקש. (ה.פ 984/03).