ראש הממשלה, אריאל שרון, אישר את קו מסילת הרכבת העמק וקו עכו-כרמיאל כפרויקטי תשתית לאומית. זאת, לאחר שאושרו על-ידי שר הפנים, אברהם פורז, ושר האוצר, בנימין נתניהו. על כך מסר ל"גלובס" המשנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלכס גולדנגורן.
במסגרת זו התכנסה בשבוע שעבר ועדת השרים בראשות ראש הממשלה למעקב אחר יישום החלטות הממשלה. לדברי גולדנגורן, ראש הממשלה החליט לשים דגש על ביצוע מהיר של פרויקטים של תשתיות לאומיות, בעיקר כדי לקדם את יישובי הפריפריה בגליל ובנגב.
הוועדה קיבלה דיווח מקיף על פרויקטים לאומיים שונים, ועל ההליכים בהם הם נמצאים. גולדנגורן מסר, כי המטרה של קידום פרויקטים של תשתיות לאומיות באה בעיקר לצורכי פיתוח של יישובי הפריפריה בנגב ובגליל, כדרך לשיפור התשתיות, והטיפול באבטלה ביישובים אלה.
במסגרת הדיונים הובאו לדיון פרויקטים הנמצאים באחריות משרד התחבורה, בכל הקשור לתשתיות תחבורה, ובעיקר מסילות רכבת. בתוך כך נמסר, כי רשות הרכבות תבצע בדיקת התכנות לביצוע פרויקט של רכבת מטענים בין אילת לעקבה, במטרה לקדם את המסחר בין שתי הערים. נמסר, כי בדיקת ההתכנות שתבצע רשות הרכבות תכלול גם המלצה על אופן מימון הפרויקט.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.