בית ספר פיטמן בתל-אביב סגר שעריו - 100 מתלמידיו ייקלטו ברשת אנקורי

משרד החינוך ישלם על לימודיהם של התלמידים * בעלי פיטמן: שילמנו משכורות ואיננו חייבים דבר

רשת בתי הספר אנקורי נערכת בימים אלה לקליטתם של כ-100 מתוך 150 תלמידי בית הספר התיכון פיטמן בת"א, שסגר את שעריו ביוני השנה, לאחר עשרות שנות פעילות. בבית הספר עבד צוות של 60 עובדים. כך נודע ל"גלובס".

משה שפירא, מבעלי פיטמן, אמר, כי בית הספר נסגר לאחר שמשפחתו, בעלת המניות היחידה בבית הספר, החליטה שלא להמשיך ולהפעיל עסק בתחום החינוך.

שפירא דחה בתוקף אמירות של גורמים בענף, לפיהם בית הספר נסגר על רקע קשיים כלכליים. "בית הספר לא נסגר בעקבות קשיים כלכליים. לכל תלמידינו נמצא מקום לימודים חלופי. המורים שלנו השתבצו בבתי ספר אחרים ולאף אחד מהם אין טענות כלפינו.

"שילמנו משכורות ואנחנו לא חייבים כלום. מדובר בעסק של משפחה, שהחליטה שאין לה עניין להמשיך ולהפעיל את בית הספר. בשלב זה אין לנו כוונה לפתוח עסק אחר בתחום זה".

מנכ"ל והבעלים של רשת אנקורי, אביבה הבר, אמרה ל"גלובס", כי בימים אלה נערכים באנקורי לקליטתם של 100 מתוך 150 תלמידי כיתות י'-י"ב ו-שלושה ממורי מבית הספר פיטמן.

לדבריה, משרד החינוך ישלם לאנקורי את שכר הלימוד של תלמידי פיטמן והם "נדרשים לשלם לנו עבור אירועים חברתיים בלבד".

בשנה האחרונה קלט אנקורי כאלף תלמידי מכון שחר, שנסגר בעקבות קשיים כלכליים אליהם נקלעה הבעלים, אורה שיינרמן. תלמידי מכון שחר נדרשו לשלם לאנקורי סכום של מאות שקלים עבור כל קורס, בנוסף לכסף שכבר שילמו למכון שחר.

(ראו ראיון עם אביבה הבר בעמ' 4 ב"גלובס הערב").