אקירוב ישקיע 40 מיליון ד' בהקמת פארק תעשיות במיתחם "צמר אוסטרלי" באשדוד

אלרוב רכשה 54 דונם שהוכשרו להשכרה ותגבה 15.5 דולר למ"ר

חברת אלקנית מקבוצת אלרוב, שבבעלות איש העסקים אלפרד אקירוב, תשקיע כ-20 מיליון דולר בהקמת פארק תעשיות עתירות ידע בעיר אשדוד. במסגרת הפרוייקט תבנה החברה מבנים מיוחדים לתעשיית היי-טק, בהיקף כולל של כ-20 אלף מ"ר.

הקמת הפארק באה בעקבות מגמה של חברות בתחום ההיי-טק לעבור לאשדוד ולסביבתה. הפרוייקט יוקם בסמוך לקריית המדע, שהקימה חברת מנרב ושמאוכלס בחלקו הגדול.

בחודש יוני 1994 רכשה אלרוב את חברת תעשיות צמר אוסטרלי, לעיבוד צמר גולמי, שהפסיקה את פעילותה כעבור שנה, לאחר שהסבה לה הפסדים כספיים. רכישת החברה נועדה בעיקר לרכישת מגרש בשטח של כ-54 דונם, שעל חלקו, 15 דונם, עמד המפעל.

עם סגירת המפעל פעלה חברת אלרוב להכשרתם ולהשכרתם של שטחי המפעל שהתפנו, המשתרעים על 14.5 אלף מ"ר, נטו. החברה השקיעה 4 מיליון דולר בהכשרת המבנים הקיימים.

בכל הפרוייקט של הפארק תשקיע אלקנית 40 מיליון דולר.

במסגרת זו, הקימה החברה על הקרקע פרוייקט מסחרי, טופ-סנטר, ומרביתם הושכרו לרשתות שיווק ארציות. ביתרת השטח המתפנה החליטה הנהלת אלקנית לבנות פארק תעשיות עתירות ידע, בשטח מבונה כולל של כ-20 אלף מ"ר. המבנים יושכרו לחברות היי-טק, ביוטכנולוגיה, מרכזי תצוגה ושירותים.

החברה מתכננת להרחיב את פארק התעשיות בשלב מאוחר יותר, ל-30 אלף מ"ר. הנהלת החברה מסרה, כי "ההחלטה על הקמת הפארק בעיתוי הנוכחי נובעת מהביקוש לשטחים עבור חברות היי-טק ותעשיות מתוחכמות, ומהמגמה לעזוב את איזורי התעשייה היקרים לטובת איזורי תעשייה בפריפריה".

לדברי מנכ"ל אלקנית, שמואל בן-משה, החברה תגבה דמי שכירות חודשיים של כ-13 דולר למ"ר, בתוספת של 2.5 דולר דמי ניהול. הבנייה תימשך כשנה וחצי