צה"ל הטיל עוצר על ג'נין בעקבות התרעות חמות על פיגועים מהעיר

מסתערבים התגנבו לתוך בית החולים רפידיה בשכם ועצרו שני פעילים בכירים בתנזים של הפתח'

צה"ל הטיל היום (ג') עוצר על העיר ג'נין בעקבות התרעות על כוונת ארגונים פלשתיניים להוציא פיגועי התאבדות מתוך העיר. בימים האחרונים התקבלו התרעות רבות על כוונות לבצע פיגועים גדולים בתוך הקו הירוק ובעקבות כך, הוטל על ג'נין עוצר לסירוגין ובמקביל, הוגברה הכוננות בתוך הקו הירוק.

במקביל לעוצר על כל איזור ג'נין, המשיכו היום כוחות גדולים של צה"ל לבצע סריקות נרחבות בערים בגדה המערבית, בניסיון ללכוד מבוקשים ולחשוף מעבדות חבלה.

אתר האינטרנט YNET דיווח, כי שני מבוקשים פלשתיניים, הידועים כפעילים בתנזים של הפתח', נעצרו בבית החולים רפידיה בשכם. השניים הם עותמן יונס, מבוקש בכיר של התנזים במחנה הפליטים בלאטה, וסעד הודה, בכיר נוסף בתנזים באיזור שכם.

מקורות פלשתיניים טענו, כי מסתערבים התגנבו לתוך בית החולים ועצרו את השניים, שהיו מאושפזים במצב קשה, ואחד מהם היה מחובר למכונת הנשמה. הם הועברו לבית החולים בילינסון בישראל. מקורות צבאיים אמרו בתגובה, כי השניים חשודים במעורבות בפיגוע בראש העין. הם נפצעו בקרב יריות עם צה"ל בשבוע שעבר, שבו נהרג חברם לחוליה.

אמש נורו שלוש רקטות קסאם לעבר הנגב המערבי מכיוון חאן יונס בדרום רצועת עזה. אחת מהן נחתה במושב ישע, סמוך לבית בו מתגוררים פועלים זרים והשתיים הנוספות נחתו בשטח פתוח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. המדובר ברקטות מסוג קסאם 2, המשוגרות לטווח של עד 8 ק"מ, מהסוג שהפלשתינים כבר ירו בעבר.

אתמול התייחס הרמטכ"ל, משה (בוגי) יעלון לשיפור יכולות רקטות הקסאם ואמר כי אינו יודע האם לפלשתינים יש קסאם בעל יכולת להגיע לאשקלון, אך "הם היו רוצים שתהיה להם יכולת כזאת. הם ניסו להביא לכאן קטיושות מאיראן ומלבנון, אבל ממה שייצרו בתקופה האחרונה אני לא יודע על קסאם שיכול להגיע לאשקלון".

"אם הטילים האלו ימשיכו לנחות כאן אפשר לסגור את הנגב", אמר משה מדמון ממושב ישע, שאחד מטילי הקאסם נפל מטר אחד בלבד ממגורי חמישה עובדים תאילנדים שהוא מעסיק.

"נכנסתי להלם שקאסם נפל אצלי בישוב", סיפר מדמון. "הגעתי הביתה ושמעתי את הבום. טילים שנופלים עכשיו בתוך המושב הופכים את השיגרה לשיגרה של פחד. זה מקום שכל היום מסתובבים פה ילדים, מכוניות, טרקטורים, יש פה תנועה ערה, אנשים חיים כאן. עכשיו אי אפשר יותר להסתובב בחוץ, כל שניה צריך לחשוב אם ייפול עליך טיל".

פלשתינים חמושים ירו היום לעבר חיילי צה"ל, במהלך סריקות בקלקיליה וטול כרם.

צה"ל עצר הלילה שלושה מבוקשים בג'עבא, דרומית-מזרחית לרמאללה. בסריקות שנערכו באיזור נמצאו רובה ציד, תחמושת ומדי צה"ל.

11 פצצות מרגמה נורו במהלך שעות הבוקר לעבר בסיס צה"ל באיזור התעשייה נווה דקלים שבדרום גוש קטיף.

שישה מהפגזים התפוצצו באיזור נווה דקלים. יתר הפגזים התפוצצו בשטח פתוח. במקביל, שיגרו הפלשתינים טיל נ"ט לעבר ישוב ישראלי בגוש קטיף, לאחר שבמהלך הלילה נורו שלושה טילי נ"ט נוספים באיזור.