אריה גולדין נעצר בחשד להונאת הבנקים דיסקונט והמזרחי בעשרות מיליוני שקלים

שיטת ההונאה, על פי החשד - זיוף כתבי ערבות של הבנקים * שוחרר אשתקד לאחר ריצוי מאסר בפרשת כלל אינווסטמנט

אריה גולדין נעצר אמש (ליל יום ג') על ידי מיפלג הונאה מחוז ת"א, בחשד להונאת שני בנקים בהיקף של 30 מיליון שקל ולרישום מסמכים כוזבים, במגמה לקבל כספים במירמה. החשדות נגד גולדין הן לגבי התקופה הנוכחית, לאחר שסיים ריצוי מאסר ממושך בפרשת כלל אינווסטמנט.

את החקירה מוביל ראש המיפלג, סנ"צ מיכאל מובשוביץ. כך נודע ל"גלובס". דוברת המפלג אישרה ידיעה זו.

על פי החשד, פנה גולדין לבנק דיסקונט ולבנק המזרחי, וקיבל מהם כתבי ערבות כנגד כספים ובטחונות שהעמיד להבטחת כתבי הערבות, מתוך מגמה להונות את הבנקים. זמן קצר לאחר מכן זייף גולדין את כתבי הערבות, השיב לבנק את הערבות המקורית - דבר שאיפשר שחרור הכספים והבטחונות שהופקדו, והמשיך להשתמש בכתבי הערבות המזוייפים.

גולדין נתפס בביתו. הוא נעצר ל-24 שעות, ונחקר במחלקת ההונאה במחוז תל אביב במשך כל שעות היום. על בסיס חומר החקירה, החליטו החוקרים להביאו בפני שופט עוד הערב, ולבקש צו שיורה על המשך מעצרו לצורכי חקירה.

אריה גולדין נחשב בתחילת שנות ה-80 ל"ילד הפלא" של קונצרן כלל. הוא ניהל את חברת כלל אינווסטמנט, זרועה ההשקעות במט"ח של הקונצרן. בחודש אוגוסט 90' התברר, כי גולדין הונה את החברה ולקוחותיה. גולדין נמלט לאנגליה ונתפס והוסגר ע"י הסקוטלנד יארד באוקטובר 91'. הוגש נגדו כתב אישום בו נטען כי גנב מעל 20 מיליון שקל מלקוחות כלל אינווסטמנט. בספטמבר 93' הורשע גולדין בביהמ"ש המחוזי בת"א ונידון ל-6.5 שנות מאסר. מאוחר יותר הוסיף ביהמ"ש העליון עוד שנה וחצי מאסר. הוא השתחרר אשתקד, אולם לא הצליח להיקלט בשוק המט"ח המקומי