יעל דיין מבקשת לאשר פסק בוררות בתביעה נגד מפלגת העבודה

הגישה תביעת דיבה נגד 'העבודה' בה נטען כי ב"הארץ" פורסם מטעם המפלגה לשון הרע נגדה; 'העבודה' הגישה תביעה שכנגד בנוגע לפרסומים של דיין בשיחה מקוונת באתר אינטרנט

ח"כ לשעבר יעל דיין מבקשת מביהמ"ש המחוזי בת"א לאשר פסק בוררות המחייב את מפלגת העבודה לפרסם על חשבונה הודעת התנצלות בהתאם להסכם הפשרה ביניהם.

יעל דיין הגישה תביעת דיבה נגד מפלגת העבודה בה נטען כי ב"הארץ" פורסם מטעם המפלגה לשון הרע נגדה. מפלגת העבודה הגישה תביעה שכנגד בנוגע לפרסומים של דיין בשיחה מקוונת באתר אינטרנט.

להסכם פשרה בין הצדדים בו נקבע כי מפלגת העבודה מתנצלת בפני דיין וכי תפעל לפרסום התנצלותה, ניתן תוקף פס"ד. הצדדים סיכמו ביניהם כי עו"ד שפרה גליק תשמש כבוררת בכל מחלוקת ביחס להסכם הפשרה.

דיין פנתה לעו"ד גליק בבקשה לאכוף על מפלגת העבודה את פרסום ההתנצלות במודעה בתשלום.

מפלגת העבודה טענה, כי הבקשה מוקדמת מדי שכן העיקר אינו מועד מיידי אלא פרסום בהיקף ראוי. עוד טענה המפלגה כי היה פרסום בהיקף גדול ובולט פי כמה מהפרסום המקורי ולפיכך המפלגה מילאה את התחייבויותיה ואף למעלה מכך.

עו"ד גליק קבעה כי הפרסום שהיה לא עמד בקריטריונים שנקבעו בהתחייבותה של המפלגה וכן בניגוד להתחייבותה לא נעשה פרסום בעיתון הארץ.

אשר על כן, קבעה כי על המפלגה לפרסם על חשבונה מודעות התנצלות בעיתונים מעריב והארץ לא יאוחר מ-30 יום לאחר קבלת פסק הבוררות על-ידי הצדדים. פסק הבוררות ניתן ב-11 באוגוסט.

(ה.פ. 1038/03).