מורגן סטנלי וגולדמן זאקס מגבשות הצעה משותפת לרכישת קנארי וורף

שווי השוק של קנארי וורף מסתכם ב-1.5 מיליארד ליש"ט; בנתה את בניין המשרדים הגבוה בלונדון

מורגן סטנלי וגולדמן זאקס מסרו כי יגבשו הצעה משותפת לרכישת קנארי וורף גרופ, שבנתה את בניין המשרדים הגבוה בלונדון.

השתיים מסרו כי רעיון החבירה של קרן הנדל"ן ווייטהול של גולדמן וקרן הנדל"ן של מורגן סטנלי זכה בתמיכת בעלת המניות הגדולה ביותר בקנארי וורף, משפחת גליק הניו יורקית, עם איש היהלומים סיימון גליק העומד בראשה.

קנארי וורף, ששווי השוק שלה מסתכם ב-1.5 מיליארד ליש"ט (2.4 מיליארד דולר), היא גוש בנייני משרדים שפותח על אדמות ששיכנו בעבר מחסנים ומספנות שיצאו משימוש בנמל המזרחי של לונדון. החברה גם בנתה את פארק התעשייה השני בגודלו באירופה, אשר עם השלמתו יכלול 14 מיליון רגל רבועות - שטח המקביל לכ-240 מגרשי כדורגל.

ב-9 ביוני מסרה מורגן סטנלי כי פנתה לקנארי וורף וכי היא שוקלת להציג בפניה הצעה באמצעות קרנות הנדל"ן שלה. גולדמן זאקס יזמה אליה פניה דומה.

בשבוע שעבר, הודיעה קנארי וורף כי גם היו"ר שלה, פול רייכמן, שוקל את צעדיו ועשוי להגיש הצעת קניה משלו. רייכמן בן ה-72 כבר רכש בעבר את קנארי וורף, בהקימו קבוצת משקיעים שרכשה את החברה ב-1995, אחרי שכמעט קרסה בהנהגתו. חברת הנדל"ן הקנדית אולימפיה אנד יורק של משפחת רייכמן היהודית-קנדית היא זו שהקימה את קנארי וורף בתחילת שנות ה-90, לפני שפשטה רגל. גליק מחזיק ב-14.5% מקנארי וורף, שבין דייריה הבולטים נמנים סיטיגרופ וקרדיט סוויס פירסט בוסטון.