תביעה נגד עו"ד דרעי: נישל מקרקעין במרמה מלקוחותיו, שהיו שותפיו לעסקה

לטענתם, סיכמו לרכוש קרקע במשותף, אך דרעי רכש אותה עם שותפו יעקב קליינר

בעלי זכויות במקרקעין בשכונת תל ברוך בתל אביב הגישו לבית המשפט המחוזי בעיר תביעה לאכיפת הסכם, בצירוף פיצוי על הפרת הסכם בסך 755 אלף שקל, נגד עו"ד שלמה דרעי (אחיו של אריה דרעי) בטענה למרמה בעסקת מקרקעין ונגד שותפו יעקב קליינר.

לטענת התובעים, מיכאל פאר, רעייתו אילנה גת-פאר ובתם סיגל פאר, סוכם בינם לבין דרעי לפעול במשותף, כדי לרכוש במשותף זכויות נוספות במקרקעין של הנעדרת רחל וקס ז"ל. הזכויות היו בידי האפוטרופוס הכללי, הנאמן על נכסיה. בתביעה נאמר, כי דרעי וקליינר רכשו מסיגל פאר את זכויותיה במקרקעין.

לטענת התובעים, סוכם בין הצדדים על רכישה משותפת ושוויונית של החלק של הנעדרת במקרקעין ועל ייצוג התובעים בידי דרעי ומשרדו בכל ההליכים הנדרשים לשם כך.

התובעים, באמצעות עו"ד קרן חיבל, טוענים, כי באוקטובר 2002 רכש עו"ד דרעי את חלקה של הנעדרת במקרקעין בעצמו, ביחד עם שותפו יעקב קליינר, תוך נישולם של התובעים מרכישה זו.

לדברי התובעים, לפי תוכנית התב"ע החלה על המקרקעין, הם היו זכאים ל-2.2 יחידות במקרקעין, בעלות שטח עיקרי של 120 מ"ר כל אחת. לאחר הקלות שבס היו זכאים ל-3 יחידות במקרקעין.

לטענת התובעים, הנתבעים פעלו כלפיהם בדרכי מרמה וחוסר תום לב. עו"ד דרעי ניצל את העובדה, כי הם בטחו בו ובעת שנקרתה לפניו עת כושר לסלקם מהרכישה, שכן הסתבר לו, כי באפשרותו לרכוש לבדו עם שותפו קליינר את המקרקעין, עשה כן ללא היסוס. לדבריהם, הוא נישל אותם ורכש את המקרקעין בעצמו.

התובעים מבקשים מבית המשפט לאכוף על הנתבעים את ההסכם לרכישת מחצית מן הזכויות במקרקעין על ידי התובעים ולחייב את הנתבעים לפצותם בסך 755 אלף שקל בגין הפרת הסכם.

טרם הוגש כתב הגנה.

(ת.א.03/ 2028)