"המודל האידיאלי לארגון יזמי מוצלח - יזמות ישראלית, צוות גרמני ועבודה סינית"

פרופ' יצחק אדיג'ס בכנס ג'רני: "הצלחה בארגון מתרחשת רק אם יש צוות משלים. אם אני נתקל ביזם בודד, לא אשקיע בו כי אני יודע שלא יצליח"

"אין יזם מוצלח, אלא צוות יזמים מוצלח". כך אמר פרופ' יצחק אדיג'ס בהרצאתו בנושא "כיצד ניתן לחזות את הצלחתו של מיזם טכנולוגי?" בכנס ג'רני שעורך היום (ה') "גלובס" בתל אביב.

לדברי אדיג'ס, הזדמנות היא בעיה של מישהו אחר, וכשיש בעיה - יש הזדמנויות. עוד אמר כי המנהל הקלאסי שבספרות מסוגל להיות גם יזם, גם חוזה עתיד, גם יצירתי, גם איש אירגון וגם איש צוות - האדם הזה, בעצם, אינו קיים. "אין אדם מושלם. לכן מסקנתי היא שאין יזם מוצלח, אלא צוות יזמים מוצלח. אדם בודד לא יכול לעמוד בכל הדרישות היזמות".

לדבריו, כל הבעיות נגרמות מדיס-אינטגרציה, שהיא סוג של מחלה. "כאשר ארגון צומח מהר מאוד ונגרמות דיסאינטגרציות, הארגון לא מצליח לצמצם פערים. אסור לצמוח במהירות, כי אפשר להתפרק. בניית הארגון דומה לבניית בניין, שנבנה מהר ולגובה מבלי לחזק יסודות".

לפי אדיג'ס, ארגונים רבים נמנעים מבניית יסודות חזקים משום שתהליך כזה דורש צוות משלים - אלמנט שלא כולם אוהבים. "לא כולם אוהבים לבנות מבנה פנימי טוב ויציב", הוא הוסיף. "אבל, הצלחה בארגון יזמי מתרחשת רק אם יש צוות משלים. אם אני נתקל במקרה של יזם בודד, לא אשקיע בו כי אני יודע שהוא לא יצליח".

לדברי אדיג'ס, המודל האידיאלי לארגון יזמי מוצלח מורכב מיזמות ישראלית, צוות גרמני ועבודה סינית.