שרון דחה ביממה את נסיעתו להודו; הערכות: הסיבה - בעיות בטחוניות

אמצעי אבטחה חסרי תקדים בניו-דלהי * מפלגות שמאל מארגנות הפגנות מחאה במהלך ביקורו

ראש הממשלה, אריאל שרון, דחה ביממה את ביקורו המתוכנן בהודו בשבוע הבא עקב סיבות ביטחוניות. ההערכות הן, כי בעיות ביטחוניות גרמו לביטול ביקורו המתוכנן בטאג' מהאל. שרון שאמור היה לטוס ביום א', דחה את נסיעתו ליום ב'.

בתוך כך, מניו-דלהי נמסר היום, שלטונות הבטחון של הודו עומדים לנקוט באמצעי ביטחון ואבטחה חסרי תקדים לקראת ביקור ראש הממשלה, אריאל שרון וזאת בעקבות התרעות. "רמת האבטחה תהיה חסרת תקדים. איננו רוצים להסתכן", ציטט היום (ה') היומון "הינדוסטן טיימס" בכיר בממשלת הודו.

העיתון מגלה, כי למשטרת הודו הגיעו ידיעות לפיהן "מתקפת טרור נואשת" נגד שרון היא אפשרות קיימת.

המלון "טאג' מאן סינג", בו ישהו ראש הממשלה ופמלייתו בדלהי, נבדק ביסודיות ע"י אנשי בטחון ולמעשה, הוא כבר הפך למיתחם צבאי.

הנהלת המלון כבר הודיעה, כי לא יתקבלו הזמנות לחדרים במהלך ביקורו של שרון. עם זאת, שהמסעדות ימשיכו לפעול. עוד נאמר בהודעת המלון, כי אורחים זרים שכבר הזמינו חדרים, ייאלצו לעבור בדיקות בטחוניות קפדניות.

האיזור מסביב למלון יהיה "סטרילי", ותושבים המתגוררים ברחובות הסמוכים יקבלו תעודות תושב מיוחדות. תנועת המכוניות ברחובות הסמוכים למלון לא תתאפשר.

גם אבטחת הדרכים בהם יסע שרון תהיה הדוקה ביותר, בעיקר נוכח כוונות מפלגות השמאל לארגן הפגנות נגד ראש הממשלה. נודע, כי הפגנות מתוכננות במהלך ביקורו של שרון בראג'גאהת ובמוזילאום של מהאטמה גנדי.

דובר מטעם המפלגה הקומוניסטית של הודו, הודיע, כי אוהדי המפלגה אינם רוצים ששרון, אותו הם מאשימים בהרג נשים וילדים, יבקר בשני האתרים, המהווים "סמלים לאי האלימות ולאהבה".

המפלגה הסוציאל-דמוקרטית החילונית הודיעה, כי אלפי אנשים נושאי דגלים שחורים יפגינו ב-9 בספטמבר, היום בו מתחיל שרון את החלק הרשמי של ביקורו.

שרון אמור להיפגש עם ראש ממשלת הודו, אטל בהארי ווג'פאי, עם סגנו, לאל קרישנה אדווני ועם בכירים הודים אחרים.

היומון "אינדיאן אקספרס" ציין היום, כי פמלייתו של שרון תכלול תעשיינים רבים, בעיקר מתחום הבטחון. העיתון הדגיש, כי הודו מעוניינת לשתף פעולה עם ישראל בכל הקשור לטיפול בטרור ובעיקר בפיגועי ההתאבדות.