הקבלן אבי ארנסון: לי וגם לקבלנים אחרים פשוט אין די פועלים כדי לעבוד

לדבריו, בשל כך מתעכבת בניית תחנות כוח לחברת החשמל, ומשקיעים ישראלים פונים לעבוד בחו"ל

"מה שנעשה בתחום בניית תחנות כוח חדשות לחברת החשמל הוא שערורייה, והתקבלו החלטות משונות". כך אמר ביום ד' הקבלן אבי ארנסון. לדבריו, "לא מאשרים להעסיק עובדים זרים, מפריעים לחברת החשמל לבנות, ובסוף יהיו בעיות עם אספקת החשמל". ארנסון דיבר ביום עיון בת"א מטעם בנק ירושלים.

* ארנסון, גדול הקבלנים הפרטיים בארץ, אינו מתראיין וכמעט ואינו מופיע בפומבי. אמש היתה זו הופעה נדירה שלו, ובה אמר בין היתר:

* התנהגות פקידי האוצר: "יש בהם אטימות מוחלטת. הם חושבים שרק הם יודעים הכל. הייתי עם ארבעה מעמיתיי בפגישה במשרד האוצר עם הממונה על עובדים זרים - אישה צעירה, נמרצת וחכמה. היא הסבירה לי ולעמיתי שאנחנו לא מבינים שום דבר בבנייה, ואיננו מבינים שום דבר בנושא העסקת עובדים זרים". ארנסון סירב לומר את שמה של הבכירה.

* משטרת ההגירה: "השוטרים מופיעים לפתע באתרי הבנייה, טוענים שהם מחפשים מסתננים ממצרים, ולמעשה מחפשים אחרי עובדים זרים ללא היתר. העובדים מתחבאים בכל מיני מקומות, ובינתיים הולך לאיבוד יום עבודה. משטרת ההגירה יוצרת בעיה מלאכותית ומגוחכת".

* מצבת עובדים: "לי ולקבלנים אחרים פשוט אין די פועלים עובדים כדי לעבוד. תנו לנו את הכלים כדי שנוכל לעבוד".

* ישראלים בחו"ל: "ההשקעה בנדל"ן בישראל הולכת ויורדת, בגלל המשבר. הישראלים הם אנשים חרוצים ואוהבים לעבוד. אם לא נותנים להם לעבוד בארץ - הם עובדים בחו"ל. אתמול לפנות בוקר חזרתי מוורשה ונפגשתי עם קבוצה של 15 ישראלים מוכשרים ונלהבים, העובדים שם בפרויקטים שונים".

נתונים פנימיים של חברת ארנסון, שהגיעו לידי "גלובס", מגלים שכיום חסרים לחברה 270 עובדים זרים. בחודש הבא המחסור יגדל. המחסור בעובדים הוא בעיקר בתחנת החשמל בנחשונים, בה חסרים 150 עובדים; מתקן ההתפלה באשקלון, בו חסרים 120 עובדים; נתב"ג 2000, בו חסרים 15 עובדים.

ל"גלובס" נודע עוד, כי ארנסון ביקש לפני כחודש לאשר לו להביא עובדים זרים לבניית בית המשרדים החדש, בית אמפא בת"א, אך משרד הפנים כלל לא הגיב על בקשתו.