פועלים ודיסקונט: למנות כונס לנכסי ענבר ליס - לשעבר זלר-אבלגון ליסינג

לדברי בנק דיסקונט, החוב של החברה כלפיו מסתכם ב-18.2 מיליון שקל, ולדברי בנה"פ החוב של החברה כלפיו מסתכם ב-18.9 מיליון שקל

הבנקים דיסקונט והפועלים, הגישו היום (ה') לביהמ"ש המחוזי בת"א בקשה למנות כונס זמני במעמד צד אחד לנכסי חברת ענבר ליס ופיננסים (לשעבר זלר-אבלגון ליסינג).

בפנייה לביהמ"ש טענו הבנקים, כי החברה ניהלה חשבונות אצלם ובמהלך השנים נטלה מהם אשראים הן בדרך של אשראי שוטף והן בדרך של הלוואות. להבטחת חובותיה והתחייבויותיה לבנקים, שיעבדה החברה את נכסיה לטובתם.

לדברי בנק דיסקונט, החוב של החברה כלפיו מסתכם ב-18.2 מיליון שקל, ולדברי בנה"פ החוב של החברה כלפיו מסתכם ב-18.9 מיליון שקל.

בפנייה לביהמ"ש נאמר, כי בבדיקה שנעשתה מטעם דיסקונט ע"י משרד רו"ח ליאון-אורליצקי, עולים ממצאים אשר לפיהם אין לחברה יכולת פיננסית להשיב את כל חובותיה לבנקים, ולמעשה היא נמצאת כיום בחדלות פירעון הן ברמה התזרימית והן ברמה הכלכלית. ממצא דומה עולה מסקירת תמצית הדוחות הכספיים של רו"ח החברה, ברייטמן-אלמגור.

לדברי הבנקים, לאור מצבה הקשה של החברה קיים צורך מיידי לפעול בדחיפות כדי לשמור על שווי הבטוחות של הבנקים ולהפעיל את החברה במתכונת, בהיקף ובעלויות כספיות שיימצאו לנכון מבחינה כלכלית.

עוד נאמר בפנייה לביהמ"ש, כי למיטב ידיעת הבנקים מחסלת החברה בהדרגה את עסקיה, והיא עוסקת כמעט באופן בלעדי בגביית חובות.

לדברי הבנקים, עובדתית וכלכלית כיום אין החברה מסוגלת או יכולה ואין גם כל סיכוי, כי יעלה בידה מבחינה כלכלית ותזרימית לפרוע את חובה לבנקים.

החברה התאגדה בחודש ספטמבר 1980 והפכה לחברה ציבורית בחודש פברואר 1993, ותחום עיסוקה העיקרי הוא השכרה מימונית של כלי רכב וציוד.

על-פי מרשם החברות, החברה נשלטת ע"י זלר-אבלגון שרותים פיננסיים. בין בעלי המניות של החברה: מריו לזניק, ראובן אבלגון, אהרון זלר, נתן חץ, גיורא אקרשטיין, יעקב בן-שאול, קבוצת אשטרום, טלכר, אספן בנייה ופיתוח ולידר אחזקות והשקעות. (תיק פש"ר 2002/03)