נכשל ניסיון התנקשות במנהיג החמאס השייח אחמד יאסין; נפצע קל בידו

(עדכון) - בין 15 ל-17 אזרחים נפצעו בתקיפת הטילים * גורמים בטחוניים אמרו כי באחד החדרים בדירה שנפגעה התנהלה ישיבה רמת דרג של החמאס

ניראה שמנהיג החמאס לא היה היחיד שישראל ניסתה להתנקש בחייו, וכי טילי מסוקי האפאצ'י שפערו חור בתקרתה של דירה בקומה השלישית בשכונת המגורים אל רימאל בעזה, כוונו לבכירים ביותר בצמרת החמאס.

גורמים בטחוניים אמרו שעות ספורות לאחר ששייח יאסין יצא בפציעות קלות בידו הימנית מנסיון ההתנקשות, כי באחד החדרים בדירה התנהלה ישיבה רמת דרג של האירגון, בה השתתפו גם שניים מצמרת הדרג הצבאי של החמאס, מוחמד דף שכבר ניצל מנסיון התנקשות ועדנאן אל רול.

ארבעה טילים פגעו בדירתו של פעיל החמאס מרואן אבו ראס, מרצה במכללה האיסלאמית ברצועת עזה. בחדר בה התקיימה הישיבה, שלדברי ישראל עסקה בתכנון פעילות הטרור של האירגון בעתיד הקרוב, היו בנוסף לאבו ראס שנפצע קל ברגליו, גם בכיר החמאס איסמעיל אבו הניה, מוחמד דף ועדנאן אל רול, שאיש מהם לא נפגע ככל הידוע.

בכירי החמאס מסרו כי שייח יאסין נפצע קלות בידו או בכתפו הימנית. מנהיג החמאס, המשותק מצווארו ומטה ויושב על כסא גלגלים, נלקח מהמקום במכונית ע"י מאבטחיו למקום לא ידוע. דיווחים אחרים מסרו, כי נפגע בזרועו קל עד בינוני.

בנו בן ה-22 של איסמעיל אבו הניה, עבד אל-סלאם, אמר כי אביו אמר לו בטלפון כי אביו ושייח יאסין "ניצלו בעזרת האל" וכי שלום להם. "הציונים נכשלו במעשה הפשע הזה והוא (אביו) והשייח' נמצאים במקום בטוח יותר", הוא אמר. הוא לא ידע לספר מה עשו אבו הניה ושייח יאסין בבניין שהופצץ.

שכנים סיפרו כי מכונית "הלאנד רובר" החומה המוכרת לכל כמכונית של שייח יאסין, הנהוגה בידי בנו, חנתה ליד הבית בעת שהותקף. מאוחר יותר דיבר איסמעיל הניה באל-ג'זירה, והכריז כי חמאס ינקום בישראל על התקיפה.

"אנו אומרים לשרון, שאם הוא חושב שבשיגור ה-F-16 שלו (חלק ממנהיגי החמאס טוענים כי לא מסוקים ירו על הבניין אלא מטוסי קרב), או אפילו בחיסולו של שייח יאסין או כל מנהיג פלשתיני אחר, הוא יכול להפחיד את החמאס או לגרום לו לוותר על הג'יהאד, הוא טועה", הוא אמר.

"מעשי ההתנקשות הללו רק יחזקו את העם הפלשתיני ואת מחוייבותו להתנגדות", הוא ציין.

בין 15 ל-17 אזרחים נפצעו בתקיפת הטילים, ביניהם ילדים.

ראש הממשלה המתפטר של הרשות הפלשתינית אבו מאזן גינה את נסיון ההתנקשות בבכירי החמאס בעזה ואמר, כי ההתקפה מוכיחה שישראל אינה בוחרת בדרך השלום. הוא הדגיש כי היא רק תחריף את המשבר.

מנהיג החיזבאללה חסן נסראללה אמר, כי נסיון ההתנקשות בחיי שייח יאסין התאפשר רק בשל הגיבוי המוחלט שמעניקה ארה"ב לישראל. הוא גם מתח ביקורת על מדינות ערב, שבשתיקתן הן מאפשרות לישראל להמשיך במסע ההרג של הפלשתינים. רק תגובה כואבת יכולה לעצור את התוקפנות הישראלית, אמר נסראללה בביירות.