בעלי מניות בשניב: להשוות זכויותינו לתנאים שבהם נמכרו מניות לסנו

וזאת - מכוח הסכם סירוב ראשוני שהיה להם * לטענתם, תנאי המכירה הוסתרו מהם

בעלי מניות בשניב תעשיות נייר טוענים, כי בעלי מניות אחרים בחברה, יזהר וליאורה שיף, הפרו הסכם שנחתם בין הצדדים, שעניינו הענקת זכות סירוב ראשונה לרכישת מניות בשניב.

המבקשים , שלום לקס ובתו עפרה לקס ובני הזוג הלה ואברהם ברנט, הם ממייסדי החברה, בעלי מניות בה ודירקטורים בה. המשיבים הם הבעלים של כ-8.15% ממניותיה של החברה.

לטענת המבקשים, הודיעו להם המשיבים במאי2001, כי הגיעו להסכם עם סנו מפעלי ברונוס, המחזיקה בכ-43% מהמניות בחברה, לפיו הם מכרו שליש ממניות שניב שברשותם לסנו.

המשיבים הציעו למבקשים להצטרף לרכישה בתנאים זהים, והמבקשים מימשו את הזכות המוקנית להם ורכשו מהמשיבים חלק מהמניות שמכרו, לכאורה בתנאים זהים לאלה בהם רכשה סנו את יתרת המניות.

לדברי המבקשים, הסתבר להם, כי המשיבים וסנו חתמו על הסכם נוסף - (הסכם הצבעה). לפי ההסכם הזה, התחייבו המשיבים להצביע ביתרת מניות שניב, המוחזקות בידם, באסיפות הכלליות של שניב, על פי הוראתה בכתב של סנו.

לדברי המבקשים, סנו קיבלה כנגד תשלום של 5.70 שקל למניה הן את המניות שהוצעו למכירה והן את ההתחייבות שהמשיבים נתנו לה במסגרת הסכם ההצבעה. המבקשים טוענים, כי התחיבות זו הוסתרה מהם ומהרשויות.

לדברי המבקשים, ההסכם האמיתי בין סנו לבין המשיבים פוצל למראית עין לשני הסכמים נפרדים. ההסכם האמיתי הוסתר מהמבקשים ולא דווח לרשויות. כך נגזלה מהמבקשים הזכות לרכוש את מניות המשיבים באותם תנאים בהם רכשה אותן סנו. דהיינו, לרכוש גם חלק מהמניות וגם ליהנות מהזכות והכוח להורות למשיבים כיצד להצביע במניות שנותרו בידיהם.

משפחות לקס וברנט פנו לבית המשפט המחוזי בת"א להורות, כי מכוחה של זכות הסירוב הראשונה הנתונה להם, הם רכשו ממש כמו סנו את הכוח להורות למשיבים כיצד להצביע במניות שניב שנותרו בידיהם (כ-4%) באסיפות הכלליות של שניב בנושאים המוסדרים בהסכם ההצבעה.

עוד הם מבקשים להורות לסנו להימנע מלתת הוראות למשיבים באסיפות הכלליות של שניב להצביע.

טרם נתקבלה תגובת המשיבים. (ה.פ 1063/03)