יואל גת ממשיך לצבור הפסדי ענק באילן גת

חברת הבנייה סיימה את הרבעון השני בהפסד של 15.5 מיליון שקל, שהעמיק את הגירעון בהון החברה לכ-80 מיליון שקל * נמשכים המגעים עם הבנקים להסדר חובות

חברת הבנייה אילן גת , שבשליטת בני הזוג יואל וסימונה גת, ממשיכה לדווח על תוצאות גרועות להפליא.

ברבעון השני רשמה אילן גת הפסד של 15.5 מיליון שקל, עיקרו בגין הפרשות לירידת ערך מלאי דירות, מקרקעין ורכוש קבוע. ההפסד, העמיק את הגירעון של אילן גת בהון העצמי ל-80.5 מיליון שקל ובהון החוזר ל-94.1 מיליון שקל. רואי החשבון של החברה מציינים, כי המשך פעילותה של אילן גת כ"עסק חי" מותנה במידת הצלחתה לצמצום הוצאותיה, בפריסת יתרת התחייבויותיה השוטפות לבנקים וביכולת תמיכת בעלי המניות בחברה בעתיד הנראה לעין.

חובותיה של אילן גת לבנקים (פועלים, דיסקונט והבינלאומי) מסתכמים כיום בכ-140 מיליון שקל, מתוכם 98 מיליון שקל התחייבויות שוטפות. היתרה, בסך 42 מיליון שקל, הועברה אשתקד, בהסכמת הבנקים, מאשראי לזמן קצר להלוואות לזמן ארוך. בד בבד, הזרימו בני הזוג גת הלוואות בעלים של כ-30 מיליון שקל לחברה, שמצידה הקטינה בצורה מהותית את תוצאות התפעול ההנהלה והכלליות שלה.

כפי שנכתב ב"גלובס" בחודש שעבר, מנהל יואל גת (לשעבר בעל השליטה בחברות גילת לוויינים ומנטרג'י שקרסו), מגעים עם הבנקים להסדר חובות כולל באילן גת, שבמסגרתם התבקש להזרים כ-25 מיליון שקל נוספים, לכיסוי ערבויות אישיות שחתם בבנקים. בדו"חות אילן גת אין אזכור של פרטי ההסדר המתגבש.

את עיקר הפסדיה בשנה וחצי האחרונה, בסכום של כמעט 50 מיליון שקל, גרמו לאילן גת פרויקט דירות היוקרה "גבעת אנדרומדה" ביפו, בניית יחידות דיור ביישוב אבן יהודה ופרויקט "אכטמן" לבניית משרדים והיי-טק באזור התעשייה קריית אריה פ"ת.

בחודש שעבר, מכרה אילן גת את חלקה בפרויקט גבעת אנדרומדה (41.38%) לאיש העסקים חיים גייר תמורת מחיר סמלי של 999 שקל, מכירה שעדיין כפופה לאישורים שונים, ביניהם של בנק הפועלים, המלווה את הפרויקט. גייר נסוג בסוף השנה שעברה מעסקה בה אמור היה לרכוש את השליטה באילן גת.

חברת מורדות הים, המקימה את פרויקט גבעת אנדרומדה, סיימה את המחצית הראשונה של השנה בהפסד של 10.2 מיליון שקל, רובו ברבעון השני. לחברה גירעון של 72.8 מיליון שקל בהון העצמי, וגם לה, בדומה לאילן גת, הערת רואי החשבון בדבר ספקות משמעותיים לגבי המשך קיומה כ"עסק חי". מלבד גייר שותפים בגבעת אנדרומדה, המשקיף על נמל יפו, גם שלמה תירוש (חברו של גת לייסוד גילת), הברוקר צבי בירן וסטיב פופר משוויץ.