פריצקי עונה לפארן: "אתה מתנגד להשארת חוות הגז בגלילות משיקולי נדל"ן"

שר התשתיות, יוסף פריצקי, תקף היום את ראש עיריית רמת השרון, גבי פארן, על התנגדותו להשארת חוות מיכלי הגז בצומת גלילות

שר התשתיות, יוסף פריצקי, תקף היום (ב') את ראש עיריית רמת השרון, גבי פארן, על התנגדותו להשארת חוות מיכלי הגז בצומת גלילות.

פריצקי כתב לפארן: "נודע לי, שהתנגדותך נובעת מסיבה אחת - כסף. אתה מבקש להפוך את פי גלילות לאתר נדל"ן, כדי שתוכל להעשיר את קופת העירייה בהיטל השבחה. איני מעוניין להיות משרתם של כרישי נדל"ן. יש לי ספק רב בתבונה של בניית אתר נדל"ן מעל קרקע ששימשה שנים רבות למתקני דלק".

פארן תקף אתמול (א') את פריצקי על שהחליט להפוך את החלטת הממשלה ובית המשפט, להעתיק את חוות הגז לאתר אחר.

כפי שנחשף ב"גלובס", החליט פריצקי בסוף השבוע שעבר להשאיר את החווה במקומה, בתוך מתקני פי גלילות, ולהטמינה מתחת לקרקע. האתר נמצא בשטח השיפוט של עיריית רמת השרון, שנאבקת זה שנים לפינוי האתר.

על שטח האתר ועל השטחים הסמוכים - בסה"כ כ-1,500 דונם - יוזם מינהל מקרקעי ישראל פרויקט ענק בשטח 1,500 דונם למגורים ותעסוקה. לפי הערכות, השארת חוות הגז במיקומה הנוכחי תפחית בשליש עד מחצית את שטח פרויקט הנדל"ן.

לדברי פריצקי, "משרד התשתיות לא היה צד להליכים בבית המשפט, ולכן אינו יכול לערער על ההחלטה. אולם ליועץ המשפטי לממשלה יש זכות להתערב בכל הליך שיפוטי, ואנו עומדים לפנות אליו, על מנת שיביא לשינוי פסק הדין".

פארן כתב לפריצקי, כי "לאחר שתי מלחמות מפרץ ואינתיפאדה ארוכה, נראה כי שאלת את עצמך כיצד ניתן להכניס את עשרות אלפי תושבי האזור למצב מתח וחרדה, אליו הורגלו, ואכן הצלחת. האחראים היחידים לרעיון האווילי של תכנון אתר השפד"ן (הכוונה לאתר בראשל"צ אליו אמורה היתה חוות הגז להיות מועתקת - ד.ח.) הם פקידי משרדך, ששקדו 15 שנה על תוכניות שהיה ברור שאין כל דרך ליישמן".

בהתייחסו לתכנון של פריצקי, להקים פארק מעל המיכלים המוטמנים באדמה, כתב פארן, כי "חברות הגז הן בעלות שטח של 50 דונם בלבד במתחם, ולהקמת גינה ציבורית שכונתית של 20-10 דונם, איננו זקוקים לסיועם.

"ברצוני להבהיר, כי ההסכם שנחתם בבית המשפט המחוזי היה בהסכמת חברות הגז. אני הסכמתי להתפשר על משך הזמן הארוך של 24 חודש, על מנת למלא אחר בקשתם לתת להם זמן להתארגן.

איני מצטער על כך שלקחתי בהסכמה זו חלק באחריות הלאומית, אך אני נדהם מהעובדה שמשרד התשתיות - במקום לנצל את משך הזמן להתארגנות על מנת לבצע את החלטת בית המשפט - מבקש להתעלם ממנה. עליך לחזור בך מהחלטתך התמוהה".