הדנקנרים שוב דוחים את עסקת אלרן - הפעם לסוף חודש נובמבר

טרם הצליחו לגייס כ-40 מיליון דולר החסרים להשלמת העסקה

חברת ההשקעות אלרן מדווחת כי על אף המאמצים הרבים מצד בני משפחת דנקנר והתקיימותום של חלק מהתנאים הנדרשים להשלמת עסקת אלרן, תדחה סגירת העסקה פעם נוספת.

זאת, בין היתר, מאחר וכדי לבצע את השלמת העסקה יש לכנס אסיפות כלליות של בעלי המניות בהתרעה של שלושה שבועות. מאחר וטרם הושלם שלב המו"מ לצורך ביצוע עסקת הרכישה וטרם הושלם הליך קבלת האישורים הסופיים מרגולטורים שונים, לא ניתן יהיה לבצע את השלמת העסקה עד 30 בספטמבר. המועד האחרון החדש לסגירת העסקה יהיה 30 בנובמבר.

המיתון העמוק במשק והשפעתו על תוצאות החברות המרכיבות את קבוצת דנקנר , מהווה, ככל הנראה, שיקול מרכזי בעיכובים הנשנים בדרך להשלמת עסקת אלרן, שדווחה לראשונה לפני יותר משנה. נכון להיום חסרים לאלרן עדיין כ-40 מיליון דולר לתשלום התמורה במסגרת העסקה, שהיקפה הכולל כ-230 מיליון דולר. אלרן מנהלת מגעים עם ארבעה גורמים זרים כדי שיצטרפו לשמרוק ויזרימו לה הון כנגד הקצאת מניות לצורך השלמת הסכום החסר.

עסקת אלרן נועדה לאגד את אחזקות השליטה בחברות המשתייכות לקבוצת דנקנר תחת קורת גג אחת, לאפשר לבני המשפחה לפרוע הלוואות גדולות שנטלו בבנקים באופן אישי ולהוציא שלושה מבתי האב המרכיבים את המשפחה מהעסקים המשותפים (ביניהם משפחת נוחי דנקנר, שהשלים לאחרונה את רכישת השליטה באי.די.בי). לאחר השלמת העסקה ישלטו באלרן משפחות שמואל ואברהם דנקנר, אליהן תצטרף משפחתו של צבי מור.

חברת אלרן השקעות, שבשליטת משפחות שמואל ואברהם דנקנר, פרסמה בשבוע שעבר את דו"חות המחצית הראשונה של השנה. אלרן סיימה את התקופה בהפסד של 4.8 מיליון שקל, אך מה שמעניין יותר הם דו"חות הפרופורמה, שנועדו לשקף את העסקה המתוכננת לרכישת השליטה בעסקי הדנקנרים - דנקנר השקעות, דור כימיקלים ותעשיות מלח - מידי ששת בתי האב המרכיבים את המשפחה. אם עסקת אלרן הייתה יוצאת לפועל, החברה הייתה מסיימת את הרבעון בהפסד של 71 מיליון שקל, לפני חלק המיעוט בתוצאותיה ושל 38 מיליון שקל אחריו. את המחצית הראשונה של השנה, הייתה אלרן מסיימת בהפסד של 98 מיליון שקל לפני חלק המיעוט ושל 55 מיליון שקל אחריו.

הפסדים אלה משקפים את ההרעה שחלה ברבעון השני בתוצאותיהן של החברות המשתייכות לקבוצת דנקנר - ההפסד הכבד בדנקנר השקעות, הירידה החדה ברווחי תעשיות מלח והמעבר להפסד מפתיע אצל מי שנחשבה מנוע הצמיחה של הקבוצה, חברת דור כימיקלים.