ראש דסק שפוטר מ"ידיעות אחרונות": בעיתון יש צנזורה פנימית נגד כתבות לא נוחות לראשי השלטון

מירון רפפורט מבקש מביהמ"ש לבטל את פיטוריו ולהצהיר כי אלו בוצעו מטעמים זרים, בגלל הכותרת "ראש הממשלה לא דיבר אמת"

מירון רפפורט, ששימש כראש דסק ב"ידיעות אחרונות" ופוטר מעבודתו, הגיש היום (ה') לבית הדין האיזורי לעבודה בת"א, בקשה לבטל את פיטוריו ולהחזירו לעובדתו כראש דסק או כתב בעיתון. כמו כן, רפפורט מבקש צו הצהרתי לקבוע כי פיטוריו נעשו בשרירות, מטעמים זרים ושלא כדין.

רפפורט טוען, באמצעות עורכות הדין ארנה לין ותמר שטיבל, כי לפני כחודש ימים פוטר לאחר שבעת משמרת כראש דסק אישר פרסום המשפט "שרון לא דיבר אמת", ככותרת למאמר דיעה שעסק בדו"ח מבקר המדינה ובביקורתו לגבי ראש הממשלה.

לטענת רפפורט, סיבת הפיטורין שנמסרה לו, לפיה פוטר בגין צמצומים, היא חסרת שחר והסיבה האמיתית, היא הכותרת. רפפורט טוען עוד, כי ב"ידיעות אחרונות" קיימת צנזורה פנימית למניעת פירסום כתבות שעשויות להיות לא נוחות לראשי השלטון (באשר הוא) ולבעלי עמדות מפתח בממסד.

רפפורט טוען, כי ב-5 באוגוסט פורסם דו"ח תשובה של מבקר המדינה לתגובת ראש הממשלה, אריאל שרון. במועד פרסום התשובה הוא שימש כראש דסק. בישיבת הערב הערב, הציע העורך הראשי, משה ורדי, למקם את תשובת המבקר בעמודים הראשונים ואף חיווה דעתו כי מתחת לניסוחיו המפותלים, המבקר אמר ששרון שיקר כן אמר כי הוא מבקש לטפל בתשובה ב"רכות" וכי הכותרת צריכה להיות "רכה". בצד זה, פורסם גם מאמר דיעה של מרדכי גילת בעניין. גילת הציע כי המשפט המסכם את המאמר "שרון לא דיבר אמת", ישמש ככותרת המאמר, ורפפורט קיבל את ההצעה.

לטענתו, למחרת בשעות אחה"צ התקשר אליו ורדי ונזף בו על פרסום הכותרת למרות בקשתו להיות רך עם ראש הממשלה. ביום שלמחרת נאמר לו כי על פי בקשת ורדי הוא לא ישובץ יותר לתפקיד ראש דסק. שלושה ימים לאחר מכן, הוא ביקש להיפגש עם ורדי לצורך הבהרת הפרשה, ובאותו יום ניתן לו מכתב פיטורין.

לטענתו, הצגת פיטוריו כאילו נעשו על רקע צמצומים הנערכים בעיתון, היא מלאכותית והטעם האמיתי לפיטוריו, הוא הכותרת של מאמר הדיעה. כמו כן, השימוש בעילת פיטורים כוזבת מעיד כי אף לתפישתם של הבעלים והעורך הרשאי, עילת הפיטורים לא עומדת במבחן ענייני או משפטי.