"לשרי פשוט נמאס"

פיטורי העובדים בבנה"פ, ההתנגשות עם שלי יחימוביץ, היחסים עם בנק ישראל וחקירת בעלה - כל אלה גרמו לשרי אריסון לקום ולעזוב. לתמיד

שרי אריסון, יו"ר אריסון השקעות, עזבה את ישראל בחשאיות, לפני מספר ימים למיאמי שבפלורידה. כך נודע ל"גלובס".

אריסון מעבירה את המטה שלה למיאמי, בעוד עסקיה ימשיכו להתנהל בישראל. יחד עם זאת, אריסון סוגרת את קרן אריסון, שתרמה מדי שנה 23 מיליון דולר לקהילה ולבתי חולים בישראל.

אריסון עזבה יחד עם בעלה, עופר גלזר. הסיבה לעזיבתה, כפי שהגדירו מקורביה, היא שאריסון "פד-אפ" מהיחס בישראל כלפיה וכלפי בעלה, והיא לא מעוניינת עוד לגור בישראל ולתרום כאן.

"מסיבות אישיות"

אריסון, בעלה וילדיה, עזבו את הארץ בשבת בערב. השניים לא הודיעו שהם עוזבים, ונסעו תחת מעטה חשאיות ובחיפזון. אריסון, השוהה כעת בניו-יורק מספר ימים, זימנה אליה גרעין של אנשים העובדים בצמידות אליה - מזכירות ועורכי דין - שם קיימה ישיבות לצורך הוראות והנחיות.

דוברה של אריסון מסר בתגובה לידיעה: "שרי אריסון החליטה לעבור למיאמי, פלורידה, מסיבות אישיות. החלטתה התקבלה בימים האחרונים. בעלה, עופר גלזר, נמצא עימה וינוע על הקו ישראל-מיאמי, לעסקים וביקורי משפחתו.

"עסקי המשפחה ימשיכו ללא שינוי: פרט לכך שהמטה יעבור למיאמי הכל ימשיך להיות מנוהל בידי שלמה נחמה". נחמה, יו"ר בנק הפועלים, הוא מנכ"ל אריסון השקעות.

בלי דיבידנדים

גורמים מקורבים לאריסון אמרו ל"גלובס", כי נקעה נפשה של אריסון מ"כל מה שעושים לה כאן". מדובר בשורת עניינים הקשורים לאריסון בשנה האחרונה. מדובר על פיטורי 900 העובדים בבנק הפועלים בסוף 2002, התהודה הגדולה שניתנה למאבקו של יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, בפיטורים אלה, והביקורת הרחבה שנמתחה עליה.

הפרשה נמשכה בתקרית מול העיתונאית שלי יחימוביץ, שמתחה ביקורת אישית חריפה על אריסון בעניין הפיטורים, שגררה התקפה אישית כלפי חימוביץ מצד דוברה של אריסון, רני רהב.

לכך נוספה מדיניות בנק ישראל, שבקבוצת אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים, רואים בה משום התערבות במדיניות הבנק. הנקודה המרכזית היא מניעת חלוקת דיבידנדים מרווחי בנק הפועלים, המקשה על בעלי השליטה בבנק לממן את השקעתם בו.

באחרונה כנגד בעלה של אריסון, עופר גלזר, בחשד להטרדה מינית. התלונה הראשונה באה מצד אחות שהועסקה בידי המשפחה, ולאחר מכן נוספו עוד תלונות. גלזר מכחיש את כל הטענות, הוא לא נעצר ויציאתו מן הארץ לא הוגבלה. החשדות סוקרו בהרחבה בתקשורת.

גורמים מקורבים לאריסון, אומרים כי היא "קמה כל יום וחושבת מה היא יכולה לעשות למען מדינת ישראל, וקמים כאן אנשים וחושבים איך אפשר 'לטפס' עליה".

"יריקה בפרצוף"

לדברי מקורביה, אריסון תורמת מדי שנה 23 מיליון דולר למדינה - לקהילה, למוזיאונים, לגנים ולבתי חולים. תחת זאת, היא מקבלת לדבריהם "יריקה בפרצוף".

לאחרונה הכריזה אריסון על הקמת "מהות החיים" - קרן שתשקיע 3 מיליון דולר בחינוך לסובלנות - תוך קמפיין תקשורתי נרחב וחשיפה אישית נדירה של אריסון. הפעילות בתחום זה תימשך, כמו גם פעילות עמותת "מתן", המעודדת תרומות של עובדים במקומות עבודה גדולים למען נזקקים ואשר תרמה אשתקד 8 מיליון שקל.

עוד אומרים המקורבים, כי "רצח האופי המטורף" שנעשה לגלזר, קרע את ליבה, וכי היא לקחה ללב את המערכונים ששודרו, ואשר נועדו לרמוז כאילו גלזר התחתן עימה בשל כספה.

אריסון התבטאה באוזני מקורביה, כי אם גלזר לא היה נשוי לה, העיתון היה מקדיש שורה או שתיים לחקירה המתנהלת נגדו, ורק משום שהתחתן איתה, התקשורת עוסקת בכך ללא הפסקה.

לדברי מקורביה, אריסון התבטאה בזמן האחרון, ש-enough is enough. לדבריהם, היא רוצה לתרום בישראל, אבל פשוט לא נותנים לה: כשתרמה למוזיאון בזכרון יעקב, נאלצה לתבוע את המועצה המקומית, לאחר שהמוזיאון לא תיפקד; כשתרמה באחרונה לבניית מתנ"ס בראש העין, היא נתבעה על-ידי הקבלן. לדברי מקורביה, כל אלה מביאים את אריסון לכך שהיא מרימה ידים, כי "פשוט נמאס לה".

האחוזה למכירה

עוד נודע, כי אריסון תמכור את אחוזתה במושב בני-ציון שבשרון. דירה נוספת בבעלות הזוג אריסון-גלזר, בשיכון בבלי בתל-אביב, תישאר בבעלותם ולרשותם.

חבר קרוב של אריסון אמר היום (ה') ל"גלובס": "זה רגע עצוב בשביל כל ישראלי, שהאישה הטובה הזו עוזבת את ישראל. אנו מקווים שזה יישב טוב טוב על המצפון של שלי יחימוביץ וחבר מרעיה, והמפיקים של הסאטירה המכוערת והזדונית בערוץ 2.

"לי אישית מאוד עצוב. מדינת ישראל איבדה חברה. אם בכזו קלות מוותרים על תרומה של 23 מיליון דולר כל השנה - אז כל הכבוד".