סיימון גליק יקבע את עתיד מתחם קנארי וורף בלונדון

סיימון גליק, משקיע ניו יורקי בן 56 המחזיק בבעלותו 14% בקבוצת קנארי וורף, עשוי להיות זה שיקבע את גורלה של החברה הזו, שבנתה את בנייני המשרדים הגבוהים בבריטניה, כשברקע בוחנים הדירקטורים את הצעות ההשתלטות השונות, מעריכים מנהלי כספים. "כל עיסקה שתוצע תהיה חייבת לעבור דרך גליק ומשפחתו", אומר קית' ברדון, מנהל תיקים בבריטניק אסט מנג'מנט מגלזגו. "ההחלטה שלהם עומדת להיות המפתח לכל".

אנליסטים מעריכים כי בשבועיים הקרובים, בעת שתכריז החברה הנאמדת ב-2.5 מיליארד דולר על רווחיה, צפוייה קנארי וורף לעדכן את בעלי המניות שלה על הצעות ההשתלטות השונות שקיבלה. גליק, בנו של סוחר יהלומים המסייע בניהול ההון המשפחתי, תומך בהצעה משותפת לרכישת קנארי וורף על ידי מורגן סטנלי וגולדמן זאקס גרופ.

קנארי וורף מסרה כי פול רייכמן, היו"ר בן ה-72 שלה שהוביל את החברה במהלך שנות ה-90 לכינוס נכסים והוציא אותה משם, עשוי להציע הצעה נפרדת. לדברי ברוס פלאט, מנכ"ל ברסקאן הקנדית, מגלה גם חברתו עניין ברכישת קנארי וורף. ברסקאן היא החברה שרכשה את המרכז הפיננסי העולמי בניו יורק ב-1996 אחרי שהקומפלקס כשל תחת הנהלתו של רייכמן. ברסקאן מחזיקה בנתח של 9% בקנארי וורף ורייכמו מחזיק בה 7.7% .

"בשלב זה, גליק החליט לחבור למורגן סטנלי וגולדמן זאקס", אומר דובר גליק בלונדון. גליק עצמו סירב להגיב. תנאי הצעת מורגן סטנלי וגולדמן לא נחשפו. אולם הטיימס הלונדוני דיווח אתמול, מבלי לזהות את מקורותיו, כי מורגן סטנלי וגולדמן זאקס הגדילו את הצעתן לרכישת קנארי וורף לכמעט 300 פני למניה. לדברי לורד טים בל, דובר רייכמן בלונדון, רייכמן טרם החליט מה בכוונתו לעשות. דובר קנארי וורף סירב למסור תגובה . בנוסף לגליק, רייכמו יידרש לאשר כל מכירה של קנארי וורף, אומר ריצ'ארד פירסון, מנהל תיקים לונדוני. "לרייכמן יש ידע היסטורי על העסק, לא רק אחזקות בו ." קנארי וורף בנתה בנייני משרדים בסגנון אמריקני ופיתחה את פארק העסקים השני בגודלו בעולם על אזור מחסני ורציפי הנמל הישן במזרח לונדון. בין הדיירים הנוכחיים של המתחם מורגן סטנלי וסיטיגרופ .