"אישה אישה" מאיימת לתבוע את שרון איילון על הפרת בלעדיות

נציגי איילון: "זו התנהגות בזויה שנועדה לרכב על יחסי הציבור של איילון"

רשת האופנה אישה אישה מאיימת לתבוע את כוכבת הסדרה "קחי אותי שרון" שרון איילון, את סוכנות הדוגמניות קארין מודלס ואת משרד הפרסום ערמוני בייטס, בעקבות הפקת קטלוג פרסומי לקניון ערים בכיכובה של איילון. בקטלוג מדגמנת איילון מגוון מותגי אופנה המשווקים בקניון, ביניהם רזילי, דיזל ומנגו. לטענת "אישה אישה", הפרה בכך איילון את חוזה הבלעדיות בתחום האופנה עליו חתמה עם הרשת.

"אישה אישה" מתכוונת להגיש בקשה לצו מניעה נגד קניון ערים, שיאסור עליו לעשות שימוש בצילומים של איילון. במקביל, הונחו עורכי הדין של הרשת להכין תביעה משפטית כנגד איילון, כנגד הסוכנות וכנגד ערמוני בייטס, בגין נזקים שנגרמו לרשת בעקבות הפרסום.

עופר רפאלי, מבעלי קארין מודלס, דחה היום בבוז את תביעות "אישה אישה". "הרשת מנסה לרכב על גל יחסי הציבור שעוררה איילון כדי לזכות ביחסי ציבור נוספים לעצמה ולהתנער מתשלום עבור הפקת הקטלוג, אמר. "שרון איילון מפרסמת את קניון ערים באזור השרון בלבד. בקטלוג מפרסמת איילון מגוון תחומי תרבות ופנאי. עמוד האופנה מורכב מערבוביה של חברות שונות, בלי התייחסות למותג אופנה ספציפי למעט קרדיטים של חנויות בצידי הדף.

"אישה אישה, שאף אחד לא שמע עליהם בכלל עד לחיבור עם שרון, מנסה לרכב על הצלחת יחסי הציבור של שרון ולהתנער מתשלום למפיק שהפיק את הקטלוג שלה. זאת התנהגות בזויה ואנחנו לא מתכוונים להפסיק את הפרסום. "יתר על כן, בעלי אישה אישה מנסים לנצל את הצלחתה של שרון מעבר לחוזה. כל שני וחמישי הם פונים אלי בבקשות נוספות, כמו למשל להציג תמונות של שרון על גב משאיות. לכך סירבתי, אם כי לבקשות אחרות שלהם הסכמתי כמחווה של רצון טוב".

בסוף השבוע החולף פנתה "אישה אישה", באמצעות עו"ד אביים ברקאי, במכתבים לקניון ערים, לקארין מודלס ולמשרד הפרסום ערמוני בייטס, בו היא מבקשת מהם להפסיק את הפרסום לאלתר. במכתב לסוכנות ולקניון כותב עו"ד ברקאי כי "הפקתו והפצתו של קטלוג קניון ערים בו מופיעה שרון איילון מהווה הפרת הסכם שנחתם בין מרשתי לבין הסוכנות ואיילון. מצאנו לנכון להביא לידיעתכם כי תישאו בכל נזק שיגרם למרשתי בגין הפרתו של הסכם זה. למותר לציין כי עליכם לפעול להפסקת הפקתו ו/או הפצתו של הקטלוג באופן מיידי".

במכתב שנשלח ליגאל ערמוני, מנכ"ל משרד הפרסום ערמוני בייטס, כותב עו"ד ברקאי: "דע לך כי הפצתו של הקטלוג אשר הפקתם לקניון ערים, בו מופיעה שרון איילון, גרם להפרת החוזה שנחתם בין מרשתי לביין איילון והסוכנות, על פי פקודת הנזיקין. מצאנו לנכון להביא לידיעתכם כי תישאו בכל נזק שייגרם למרשתי בגין הפרתו של החוזה. מי שביודעין ובלי צידוק מספיק גורם לאדם שיפר חוזה מחייב כדין שבינו לבין אדם שלישי, הריהו עושה עוולה כלפי אותו אדם שלישי. לפיכך עליכם להפסיק את הפצתו של הקטלוג באופן מיידי".

יגאל ערמוני, מנכ"ל ערמוני בייטס, אמר היום ל"גלובס" בתגובה כי המשרד פנה לקארין מודלס בבקשה לעשות שימוש בדמותה של איילון, וכי בחוזה שנחתם מול הסוכנות, לא אוזכרה בלעדיות. "קניון איננו מותג אופנה" הוא אומר. "אישה אישה לא מצליחים לפרסם עצמם בדרך המקובלת, אז הם מנסים ליצור גימיקים של יחסי ציבור".