איגוד עובדי הטלוויזיה לביהמ"ש: לחייב את ערוץ 10 למו"מ על פריסת החובות לעובדים

מלובן: "מימן חוגג את מסיבת היום הולדת של שמעון פרס והעובדים פונים לעמותו השולחות אוכל לנזקקים" * השופט גורן: "עם כל הסימפטיה, איני יכול לעשות העדפת נושים"

איגוד העובדים בטלוויזיה ובקולנוע הופיע היום (ה') לראשונה בפני השופט אורי גורן בדיון בבקשה להארכת הקפאת ההליכים לערוץ 10. ערוץ 10 חייב לעובדים במקצועות שונים בטלוויזיה חוב שמוערך בכ-5 מיליון שקל. רוב העובדים מובטלים מאז שהערוץ הפסיק להשקיע בהפקות מקור ונכנס להקפאה. הם פרילאנסרים, אינם מקבלים דמי אבטלה וחלקם הגיע למצב כלכלי קשה במיוחד.

האיגוד דרש כי בית המשפט יחייב את בעלי ערוץ 10, יוסי מימן, להיכנס למו"מ עם העובדים על פריסת חובות ועל החזר, ולו גם חלקי, של החובות. לטענת מנכ"ל האיגוד, אייל מלובן, האיגוד אינו רוצה לחסל את ערוץ 10 מכיוון שערוץ נוסף הוא חשוב. "היות שערוץ 2 צריך לצאת למכרז בספטמבר הבא, אנחנו מעדיפים שיעשו מכרז על שתי הפלטפורמות", אמר.

במכתב ששלח מלובן אל השופט הוא כותב, כי עובדים רבים שעבדו עבור תוכניות שצולמו ושודרו בערוץ 10, לא קיבלו את התשלומים המגיעים להם דרך המפיקים או ישירות מהערוץ. "הערוץ חייב חובות לעובדים אשר לא מצליחים לקיים את ביתם, ולצערי נזקקים בימים אלה למצוא את לחמם מעמותות השולחות אוכל לנזקקים. דבר זה הדעת אינה סובלת; כיצד זה יתכן שתוכנית שעבדו למענה שודרה בערוץ, ובעל הערוץ שמכר עבור השידור את זמן הפרסום הרוויח כסף מכך, ואילו הפועל אשר עמל ימים ולילות בכדי לייצר את המוצר שאותו בעל החברה מכר ונהנה מהכנסותיו - אינו מקבל אגורה.

"אל לנו לשכוח את אחרון הפועלים בשורה, הוא לא יכול להזמין את נבחרי העולם למסיבת יום הולדת למר שמעון פרס, והוא גם אינו נהנה מהשאריות. בימים עברו הגביר של העיירה היה מזמין את עניי העיירה לאחר הסעודה ליהנות מהשיירים - אנחנו לא מקבלים כלום", כותב מלובן.

בדיון אמר השופט גורן כי עם כל הסימפטיה לטיעונים הוא אינו יכול להעדיף נושים, והוא מוגבל ביכולת החוקתית שלו. הערוץ קיבל הארכה נוספת בהקפאת ההליכים עד 11 בדצמבר.

מקבוצת מרחב נמסר בתגובה, כי "מרחב משקיעה בשנה האחרונה מאמץ בלתי נלאה להבטחת המשך פעילותו של ערוץ 10 . תקופת הקפאת ההליכים נכפתה על הערוץ כאשר גורמים אינטרסנטים הגישו בקשות לפירוקו והכריחו את המשקיעים לבקש את הגנת בית המשפט, עד לגיבושה של תכנית הבראה. יוסי מימן המשיך וממשיך גם עתה לממן מכיסו הפרטי את פעולת הערוץ, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, שהתווספו להפסד המצטבר של כ- 300 מיליון שקל.

"כאשר יושלמו המגעים עם משקיע חדש ועם הבנק, יחלו הנאמנים בדיון עם היוצרים והמפיקים להסדרת החוב. בה בעת תפתח במה חדשה לעשייה טלוויזיונית שתספק מאות מקומות עבודה, כאשר התחרות שתווצר בין ערוצי הטלוויזיה תיתן בידי היוצרים הזדמנויות שלא היו קודם הן מבחינת איכות היצירה והן במישור הכלכלי", נמסר בהודעה.