תגובה לביהמ"ש: לדחות התביעה לפירוק השותפויות נטלאנץ' וקומלאנץ'

נטלאנץ' ונצ'ורס וקומלאנץ' ונצ'ורס: בקשת הפירוק היא ניסיון פסול לגרום לחיסול הקרנות

השותפויות הישראליות נטלאנץ' ונצ'ורס וקומלאנץ' ונצ'ורס וחברות נטלאנץ' הולדינגס וקומלאנץ' הולדינגס מבקשות מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לדחות את תביעתה של השותפות WERTHEIMER VENTURES לפירוק השותפויות הישראליות בקרנות הון הסיכון נטלאנץ' וקומלאנץ'.

בתגובה לתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד מרדכי ייבץ ודבורה מנקין, נאמר, כי עניינה של התביעה הוא ניסיון פסול של המבקשת לגרום, שלא כדין, לחיסול שתי קרנות הון סיכון. וזאת, באמצעות פירוק האגף הישראלי שבכל קרן.

דבר זה יביא, לטענת המגיבים, להרתעת משקיעים זרים מלהשקיע בקרנות הון סיכון, התומכות בחברות ישראליות. לטענתם, התביעה תגרום גם לנזק בלתי הפיך לקרנות ולשורה ארוכה של צדדים שלישיים הקשורים אליהן. לדברי המשיבות, למבקשת אין כל זכות להביא לפירוק השותפות הישראלית ולגרום לפגיעה קשה בקרנות הון סיכון - לא על פי לשונם של החוזים, לא על פי הנסיבות שהובילו לכריתתן ולא על פי תכליתן.

בתגובה נאמר עוד, כי כלל המשקיעים התחייבו להשקיע בקרנות כ-152 מיליון דולר. מתוך סכום זה השותפים בשותפות הישראלית התחייבו להשקיע כ-41 מיליון דולר.

לתגובה מצורף תצהיר תמיכה של ד"ר שלמה קאליש, המייסד של השותפויות הישראליות והמנהל של קרן ג'רוזלם גלובל, מנהל את הקרנות.

עוד מצורף לתגובה מכתב של חמי פרס, יו"ר האיגוד הישראלי של משקיעי הון סיכון, אל חברי האיגוד. במכתב נאמר, כי האיגוד אינו נוקט עמדה בסכסוך וכי בשלוש השנים האחרונות מספר לא מבוטל של משקיעים ברחבי העולם הפחיתו את היקף השקעותיהם בכלל וחלקם בתחום ההיי-טק בפרט. פרס מביע חשש שמהלך שבו תפורק השותפות הישראלית ללא הסכמת השותפויות המקבילות הזרות, עלול ליצור רתיעה אצל משקיעים זרים בבואם לבחון השקעות חדשות בקרנות הון סיכון ישראליות.

(ה.פ 1157/03).