בזק שכרה את עו"ד דוד תדמור - למו"מ עם משרד התקשורת על תיקון רשיונה

טיוטה הוגשה לבזק לפני שבוע * לא צפויה החודש מכירת מניות למוסדיים

חברת בזק שכרה את שירותיו של עו"ד דוד תדמור ממשרד כספי, לצורך המו"מ עם משרד התקשורת לתיקון רשיונה. תדמור מייצג גם את ארגון עובדי החברה במגעיהם עם הרגולטורים.

מקור המקורב לנושא אמר ל"גלובס" בתשובה לשאלה על חשש לניגוד עניינים, כי אין ברשיון החברה נושא שיש בו חשש לניגוד עניינים בין החברה לבין עובדיה. לבזק טענות רבות כנגד טיוטת הרשיון שהגיש לה המשרד, ולצורך הסברת עמדתה, שכרה את תדמור. הנושא המרכזי הוא התקנות ברשיון המגדירות אותה חברה ממשלתית, כל עוד לא מכרה גרעין שליטה. בזק דורשת את ביטול מעמדה כחברה ממשלתית, כאשר המדינה תרד מתחת ל-50% באחזקות בה.

עוד נודע, כי משרד התקשורת לא סיים עדיין את עבודת ניסוח צו הבזק החדש. על פי החלטת ועדת השרים להפרטה, אמור היה משרד התקשורת לעשות מאמץ לתקן את צו הבזק עד 30 בספטמבר, אולם הושאר פתח לדחייה עד 31 באוקטובר.

נודע, כי בכל מקרה, רשות החברות לא תעשה ניסיון למכור חבילת מניות של בזק בחודש אוקטובר. בהסכם המכירה של חבילת המניות לגמול סהר מלפני כחודשיים, התחייבה המדינה לא לבצע מכירה דומה עד 31 באוקטובר.

אולם, גם אם ניתן היה לבצע מכירה, באמצעות תרגיל פיננסי כזה או אחר - מה שמאפשרת למעשה החלטת ועדת השרים - נראה שהחגים והחופשות הרבות ימנעו כל מהלך כזה החודש.